دروازه‌بان یزدی تیم ملی فوتبال ساحلی در جام بین قاره‌ای 2018 امارات موفق به کسب عنوان بهترین دروازه‌بان این رقابت‌ها شد.
کد خبر: ۶۸۱۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹ 18 November 2018

حمید بهزادپور، متولد خردادماه ۶۶ در مهریز استان یزد و دروازه‌بان جوان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران است که به‌تازگی در مسابقات جام بین‌قاره‌ای امارات در سال ۲۰۱۸ که در آبان ماه جاری برگزار شد، صاحب تندیس بهترین دروازه‌بان فوتبال ساحلی شده است. با این قهرمان ورزشی گفتگویی ترتیب داده‌ایم که باهم می‌خوانیم:

بهزادپور در مورد سوابق ورزشی خود تأکید کرد: ۶ سال در تیم گلساپوش یزد بودم و حدود ۸۰ گل برای این تیم به ثمر رساندم و ۵ سال است که دروازه‌بان تیم ملی هستم و در این تیم نیز حدود ۱۵ بار گل زنی کرده‌ام. ۲ سال اخیر نیز در باشگاه پارس جنوبی بوشهر مشغولم و در کل ۸ سال است که فوتبال ساحلی را به‌طور حرفه‌ای دنبال می‌کنم.

وی در پاسخ به این سؤال که چطور به فوتبال ساحلی روی آوردید خاطرنشان کرد: من فوتبال و والیبال را به‌طور حرفه‌ای بازی می‌کردم اما به پیشنهاد یکی از دوستان که در فوتبال ساحلی بازی می‌کرد، برای ورود به این رشته ورزشی تست دادم و قبول شدم. وقتی علاقه و استعدادم را در این رشته ورزشی یافتم، به‌طورجدی آن را ادامه دادم.

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران افزود: فوتبال ساحلی تفاوت زیادی با فوتبال چمنی دارد و درعین‌حال که ورزشی پرهیجان و دارای تکنیک‌های جالبی است، ورزش سخت و سنگینی است و به آمادگی جسمانی، تمرین و آموزش‌های خاصی نیازمند است.

وی در خصوص جوایزی که تاکنون موفق به اخذ آن شده است، گفت: قهرمانی و نایب‌قهرمانی آسیا و نیز قهرمانی، نایب‌قهرمانی و مقام سوم مسابقات بین‌قاره‌ای، همچنین مهم‌ترین آن‌ها، مقام سوم جام جهانی که بالاترین مقام در فوتبال ساحلی است را کسب کرده‌ام. بهترین دروازه‌بان تورنمنت کشور بلاروس در سال ۲۰۱۵ و نیز برنده دستکش طلایی بهترین دروازه‌بان ایران در سال ۹۶ و بهترین دروازه‌بان مسابقات جام بین‌قاره‌ای امارات در سال ۲۰۱۸ شدم. در رده باشگاهی نیز چند مقام اول تا سوم و نیز سه مقام انفرادی را به دست آورده‌ام.

بهزادپور درباره عنوان «اشمایکل ایران» که اخیراً توسط عباس قانع، گزارشگر ورزشی به وی نسبت داده شد تصریح کرد: پیتر اشمایکل یکی از بهترین دروازه‌بان‌های جهان بود. در حال حاضر پسر او نیز از بهترین دروازه‌بان‌های فوتبال است. آقای قانع به بنده لطف داشت و از این عنوان لذت بردم و احساس خوشحالی می‌کنم. برای سربلندی کشورم و با دعای مردم عزیز، ان‌شاءالله با تلاش مستمر، مقام‌ها و جوایز بیشتری را کسب خواهم کرد.

بهترین دروازه‌بان جام بین‌قاره‌ای ۲۰۱۸، در خصوص آسیب‌های جدی که در دوران فعالیت ورزشی خود در رشته فوتبال ساحلی با آن مواجه شده است عنوان کرد: در مسابقات فینال فوتبال ساحلی در مقابل روسیه، استخوان انگشت دستم ترک برداشت. امسال دریکی از لیگ‌های ایران، از ناحیه کتف مصدوم شدم و سال گذشته نیز از ناحیه زانو آسیب دیدم که یک ماه خانه‌نشینم کرد؛ اما این صدمات نتوانست مرا از فوتبال ساحلی دل‌زده کند.

وی افزود: خانواده‌ام به‌ویژه همسرم با صبر و گذشت برایم سنگ تمام گذاشتند و موفقیت‌هایم را مدیون آن‌ها هستم و با برنامه‌ریزی تا حدودی توانسته‌ام شهرتم را مدیریت کنم تا دچار حاشیه نشوم، هرچند کار سختی است. همواره سعی می‌کنم با همه رفتار دوستانه داشته باشم و نسبت به مردم تواضع بورزم.

بهزادپور در پاسخ به این سؤال که نیروی محرکه شما در مسابقات چیست و چه چیزی به شما انرژی می‌دهد تأکید کرد: در حال حاضر کاری جز تمرین و مسابقه ندارم و تمام‌وقت مشغول هستم، حتی زمانی که برای استراحت به خانه بازمی‌گردم مداوم در حال تمرین هستم. می‌توانم به‌جرئت بگویم مهم‌ترین عاملی که به من انرژی می‌دهد وجود فرزندم است. هرگاه قبل از مسابقات داخلی و خارجی، ارتباط تلفنی یا تصویری با فرزندم برقرار کردم، انرژی مضاعفی یافتم و توانستم تلاشم را تا حصول نتیجه دلخواه در آن بازی به نحو احسن به ثمر برسانم.

وی به برنامه‌های آتی خود در این ورزش اشاره کرد و اظهار داشت: اردوهای تیم ملی از دو هفته دیگر آغاز می‌شود و خود را برای مسابقات انتخابی جام جهانی و قهرمانی آسیا که اسفندماه در تایلند برگزار می‌شود آماده می‌کنم و قبل از اعزام در این چند ماه باقی‌مانده باید مرتب در اردو و تمرین به سر ببرم. برنده دستکش طلایی ایران در سال ۹۶ به مهریزی بودن خود افتخار کرد و گفت: شاید نتوانم کار خاصی برای شهرم انجام دهم اما هرگاه که نامم را با پسوند «مهریزی» صدا زدند و یا حائز رتبه‌های متعدد کشوری و جهانی شدم از اینکه یک مهریزی هستم و به آن جایگاه رسیده‌ام احساس غرور می‌کردم.

بهزادپور تربیت صحیح و باورهای مذهبی را در موفقیت مؤثر دانست و گفت: انسان هرگاه به جایگاه و مقامی رسید نباید گذشته و اعتقادات خود را فراموش کند. در طول دوران فعالیتم و پس از کسب مقام‌ها و جوایز متعدد داخلی و خارجی، هرگز ایمان و اعتقادم نسبت به دین و مذهب کمرنگ نشد و تربیت خانوادگی، لقمه حلال و نیز شرایط اجتماعی و مذهبی محل تولدم نقش به سزایی در موفقیت‌هایم داشته‌اند.

وی خطاب به جوانان به‌ویژه کسانی که به ورزش و فوتبال ساحلی علاقه‌مند هستند توصیه کرد: هرکسی که می‌خواهد در زمینه‌های مختلف تحصیلی، کاری یا ورزشی به موفقیت دست یابد، در ابتدا به خدا توکل داشته باشد و دوم رضایت پدر و مادر خود را جلب کند که دعای خیر آن‌ها در تمام عرصه‌های زندگی راهگشاست و سوم تلاش و پشتکار که با رعایت این سه مؤلفه می‌توان کوه را جابه‌جا کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار