نماینده مردم یزد مطرح کرد
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با انتقاد از رویه وزارت کشور در انتخاب استانداران جدید، گفت: در شرایط کنونی انتخاب معاونین سیاسی و امنیتی به عنوان استاندار اشتباهی استراتژیک است.
کد خبر: ۶۸۱۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳ 18 November 2018

سیدابوالفضل موسوی‌بیوکی با اشاره به سیاست وزارت کشور مبنی بر انتخاب استانداران غیربومی برای استان‌ها، گفت: درواقع آن‌چیزی که از گفته معاون پارلمانی وزارت کشور مشخص می‌شود، این است که از بین معاونین سیاسی امنیتی استانداری‌ها ارزیابی صورت می‌گیرد و از بین آن‌ها استاندارهای جدید منتخب می‌شوند.

وی، مهم‌ترین شاخصه وزارت کشور برای انتخاب استاندارها را غیربومی بودن استاندارها عنوان کرد و افزود: درواقع اولویت نخست ما در مجمع نمایندگان، بومی بودن استاندار است؛ اما اگر سیاست کلی دولت غیربومی بودن استاندار است، ما نیز این سیاست دولت را پذیرا هستیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بنا بر سیاست دولت مبنی بر غیربومی بودن استاندارها، از میان گزینه‌های غیربومی و غیررسمی مطرح‌شده یعنی شجاعی و ناجی، بهترین گزینه برای استان یزد، علی زینی‌وند است که خوشبختانه مجمع نمایندگان نیز بر روی این گزینه به اجماع رسیده است.

موسوی‌بیوکی با بیان اینکه در راستای قطعیت استاندار برای هر استانی، نمایندگان آن استان بایستی به تفاهم برسند که تاکنون این اتفاق برای بنده میسر نشده است، تصریح کرد: در حال حاضر برای استان کرمان، استانداری بومی انتخاب شده است که در این راستا شاخصه دولت مبنی بر غیربومی بودن استاندار نقص شده است؛ لذا تصمیم مجمع نمایندگان استان یزد در اولویت نخست، انتخاب استاندار بومی برای استان است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه مجموعاً سیاست وزارت کشور برای انتخاب استاندارها غیرقابل‌پذیرش است، خاطرنشان کرد: تاکنون وزارت کشور در این راستا به‌خوبی عمل نکرده و جوان‌گرایی را در این زمینه به فراموشی سپرده است و امیدواریم که اشتباه دوره گذشته در این دوره تکرار نشود.

وی یزد را استانی صنعتی، معدنی، گردشگری و دارای شاخصه‌های اقتصادی بسیار بالا عنوان کرد و بیان داشت: درواقع استان یزد با توجه به داشته‌های خود برای کشور سرمایه تولید می‌کند؛ لذا دیدگاه دولت مبنی بر سیاسی و امنیتی بودن استاندار یزد بایستی برداشته شود؛ گرچه الآن نیز بنده منکر شایستگی معاونین سیاسی امنیتی نیستم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتصاب معاونین سیاسی امنیتی در پست استانداری استان‌ها در شرایط فعلی یک استراتژیک اشتباه از سوی وزارت کشور است، تأکید کرد: باید افرادی به‌عنوان استاندار انتخاب شوند که در زمینه رفع بیکاری و اشتغال، معیشت مردم‌، تولید، مبارزه با تحریم و مباحث اقتصادی توانایی داشته باشند؛ چراکه جنگ امروز ما اقتصادی است، نه امنیتی.

موسوی‌بیوکی در پایان تأکید کرد: در حال حاضر انتظار این است که استاندار جدید یزد از بین نیروهای کارکشته انتخاب شود تا شرایطی به وجود آید تا نیروهایی با دیدگاه توسعه‌ای، عمرانی و اقتصادی بالا اداره استان را به دست بگیرند و جایگاه استان را در همه زمینه‌ها به جایگاه اصلی خود برسانند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار