یزد- ایرنا- نهمین همایش پایگاه های سلامت استان یزد با موضوع حس خوب زندگی، روز شنبه با حضور کارشناسان و همیاران پایگاه های سلامت اجتماعی استان آغاز شد و سه روز ادامه دارد.
کد خبر: ۶۸۱۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲ 18 November 2018

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان یزد با ارائه توضیحاتی در باره روند انجام امور در این همایش گفت: مهمترین کاری که در این همایش انجام می شود ، نیازسنجی در محلات به کمک مردم و موسسات فعال زیر مجموعه بهزیستی است که به دنبال آن نتایجی که از این تحقیقات انجام شده ، به دست می آید و در جلسه اختتامیه که روز دوشنبه برگزار می شود ، ارائه می شود.
دکتر محمدعلی صادقی پور افزود : به دنبال ارائه کارها ، گروه ها مورد ارزیابی قرار می گیرند تا مشخص شود که بهترین گروه از نظر کارهایی که انجام داده و تعداد نفرات و آمارهای دقیقی که دارد کدام گروه است.
وی تصریح نمود : هدف اصلی این همایش یک کار تمرینی در سطح محله است که در پی آن چالش ها و مشکلات محله مشخص می شود و بعد از آن ، اولویت بندی نیازها با توجه به اعتبار و امکاناتی که برای پرداختن به رفع نیازها لازم است ، صورت می گیرد.
معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان یزد یادآورشد : نیازها در یک محله با همت و کمک جمعی اعضای آن محله همراه با آموزش ، نظارت و ساماندهی که صورت می گیرد ، مرتفع می شود.
وی خاطرنشان کرد: رفع نیازها و به وجود آوردن حس خوب زندگی الزاما نیاز به صرف هزینه های هنگفت ندارد بلکه با نیاز سنجی که صورت می گیرد می توان همراه با آگاه ساختن مسئولین نسبت به نیاز محله ، با کمک خود مردم و گاهی با صرف هزینه هایی ناچیز با استفاده از ظرفیت های مردمی نیازها را مرتفع نمود.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان میبد نیز با اشاره به اسمی که برای همایش انتخاب شده ، گفت : این اسم معنایی خوب در ارتباط با خانواده و چگونه زندگی کردن خانواده ها دارد چون اعتقاد بر این است جامعه ای می تواند سالم باشد که در آن به خانواده ها و چگونه زیستن افراد در خانواده بپردازد
سید محسن فلاح در ادامه تعداد موسسه و پایگاه سلامت اجتماعی فعال در محلات مختلف میبد را 9 موسسه عنوان نمود و افزود : برنامه ای که قرار است انجام شود برنامه ای اجتماع محور است و نیاز سنجی در بین مردم محلات شهیدیه ، بیده ، فیروزآباد ، شاه جهان آباد ، بفروئیه و یخدان شش محله شهرستان میبد انجام می شود.
در استان یزد 58 پایگاه سلامت اجتماعی و 266 گروه همیار مشغول فعالیت هستند و 9 موسسه و پایگاه سلامت اجتماعی همسو با بهزیستی در شهرستان میبد فعالیت دارند.
مرکز شهرستان 100هزار نفری میبد در 50کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار