شهردار ابرکوه گفت: حمایت از بخش خصوصی، تکمیل پروژه محور گردشگری گنبد عالی، ارائه طرح «ابرکوه+14» از جمله مهم‌ترین اقدامات شهرداری در حوزه گردشگری و بهسازی بافت تاریخی ابرکوه است.
کد خبر: ۶۸۰۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲ 17 November 2018

سید علیرضا رسولی به ارائه عملکرد یک‌ساله شهرداری ابرکوه در حوزه گردشگری و بهسازی بافت تاریخی پرداخت و گفت: طراحی و نصب المان‌های دوچرخه‌های رنگی، خوشه گندم، دوچرخه‌سوار، کبوتر، سبزه، شکرستان و ... با هدف زیباسازی با هزینه‌ای بالغ‌بر 600 میلیون ریال توسط شهرداری انجام شده است.

رسولی از پروژه محور گنبد عالی به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم در حوزه توسعه گردشگری یاد کرد و گفت: پروژه نامبرده به طول هزار و 300 و عرض 11 و نیم متر،15 هزار مترمربع مساحت آسفالت، 50 هزار مترمکعب حجم خاک‌ریزی و اعتبار 13 میلیارد ریال با هدف اصلاح زیرساخت گردشگری و تسهیل دسترسی به بنای گنبد عالی انجام شد.

شهردار ابرکوه ساماندهی محوطه یخچال خشتی را به دلیل اینکه اولین اثر تاریخی مورد بازدید گردشگران محسوب می‌شود، حائز اهمیت دانست و گفت: این طرح نیز با هدف توسعه گردشگری و ارائه خدمت به گردشگران داخلی و خارجی (information turism) در عرصه‌ای به مساحت 11 هزار مترمربع و هزینه 10 میلیارد ریال، کلید خورد.

وی یکی از برنامه‌های مهم شهرداری را ارائه طرح «ابرکوه+14» برشمرد و افزود: محوطه‌سازی یخچال خشتی، غرفه‌های میدان میوه و تره‌بار، پل عابر پیاده بلوار امام علی (ع)، تبلیغات مدرن محیطی سطح شهر، عمارت باغ خورشید خانم و توسعه بوستان، سوئیت رستوران پارک، کیوسک‌های فرهنگی، کشتارگاه صنعتی، مجتمع تجاری تفریحی صفائیه، مجتمع تجاری تفریحی مرکز شهر، تالار همایش و نمایشگاه گنبد عالی، خیابان شفاآباد، بلوار نبی اکرم (ص) و فعالیت‌های تفریحی بوستان غدیر ازجمله طرح‌های مذکور است.

رسولی حمایت از بخش خصوصی در معرفی آداب‌ورسوم، همکاری در اجرای نمایشگاه صنایع‌دستی و برپایی سمینار تخصصی گردشگری شهر ابرکوه در سازمان میراث فرهنگی کشور، شرکت در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران و صنایع وابسته، حمایت از مسابقه عکاسی صندوق احیاء را نیز ازجمله اقدامات شهرداری دانست.

این مقام مسئول به تهیه طرح‌های تحقیقاتی مراکز محلات نبادان و درب قلعه اشاره کرد و عنوان کرد: پروژه‌های تبلیغات و معرفی شهر نمونه گردشگری ابرکوه، همکاری با پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی، جذب بخش خصوصی و پاک‌سازی بناهای تاریخی با حضور علاقه‌مندان به میراث فرهنگی نیز در یک‌ساله گذشته انجام شده است.

وی پس از اشاره به راه‌اندازی وب‌سایت گردشگری شهر ابرکوه، یادآور شد: پروژه تولید خشت خام در ابعاد استاندارد در راستای مرمت بافت فرسوده و تاریخی شهر نیز به حفظ نمای ظاهر و قدیمی این شهر کهن، کمک می‌کند.

شهردار ابرکوه تأکید کرد: هم‌اکنون پروژه بهسازی محور گردشگری عزیزالدین نسفی در بخش‌های محصور نمودن زمین، جداره سازی قسمتی از محور با مصالح سنتی، بسترسازی و نورپردازی با هزینه 800 میلیون ریال در دست اجرا است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار