رییس مجمع نمایندگان استان یزد:
رییس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: مردم از گرانی‌ها می‌نالند و دلیل اصلی گرانی‌ها را سوء مدیریت می‌دانند و این موضوع غیر قابل انکار است.
کد خبر: ۶۸۰۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸ 17 November 2018

محمد رضا صباغیان، رییس مجمع نمایندگان استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد گفت: یکی از دلایلی که مسؤلان نمی‌توانند گرانی را درک کنند فاصله حقوقی بین بیست تا بیست و پنج برابری هست که وجود دارد و این یک بی عدالتی است.

وی با اشاره به گرانی قیمت اجناس در بازار گفت: مردم از گرانی‌ها می‌نالند و دلیل اصلی گرانی ها را سوء مدیریت می‌دانند و این موضوع غیر قابل انکار است.

صباغیان گفت: وقتی یک فروشنده برچسب قیمت روی یک برچسب قبلی می‌زند یا در اعتراض به بالا بودن قیمت به خریدار می‌گوید "می خواهی بخر می‌خواهی نخر" این یعنی نظارتی نیست و متخلف هیچگونه ترسی ندارد، چون برخورد مناسبی ندیده است.

وی گفت: مردم باید مجازات محتکران و گران فروشان را ببینند و احساس کنند اگر حرفی بزنند به آن توجه می‌شود.

رییس مجمع نمایندگان استان یزد افزود: اینکه می‌گویند فرهنگ خرید مردم در گرانی تاثیرگذار است را رد نمی‌کنم و این مسلم است که هر جا مردم همکاری نکنند تدبیر مسؤلان نتیجه‌ای نمی‌دهد، اما مردم هم حساب کار خودشان را می‌کنند، وقتی می‌دانند اگر یک جنس مورد نیاز را نخرند فردا باید گرانتر بخرند، چه می‌توانند بکنند، پس به نظرم بحث اصلی عدم نظارت است.

وی یکی دیگر از دلایل گرانی‌ها را نظارت نداشتن نمایندگان مجلس دانست و گفت: خیلی از نمایندگان به خاطر قول خارج از وظیفه‌ای که دادند درگیر آن هستند و از کار‌های اصلی خودشان که قانونگذاری و نظارت است غافل شده اند.

صباغیان گفت: دستگاه‌های نظارتی هم قانون دارند هم ابزار هم نیرو، پس باید کار کنند و اگر مسؤلی در نهاد‌های نظارتی می‌گوید نیرو کم دارم باید اعلام کند تا مسؤلان مربوطه اقدام کنند.

وی با بیان این موضوع تاکید کرد: چرا باید اداره تعزیرات شهرستان خاتم فقط یک نیرو داشته باشد که حتی در اداره اش یک کامپیوتر هم ندارد؟!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار