کارشناس اداره کل هواشناسی استان یزد با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به این استان از روز دوشنبه، گفت: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه احتمال بارش‌های پراکنده در استان یزد وجود دارد.
کد خبر: ۶۸۰۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۲ 17 November 2018

طی روزهای گذشته یکی از موضوعاتی که در استان یزد مطرح‌شده، موضوع عدم بارش باران در استان علی‌رغم پیش‌بینی‌های هواشناسی در استان یزد است. در همین رابطه کارشناس اداره کل هواشناسی استان یزد در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد، گفت: استان یزد به‌واسطه دور بودن از منابع رطوبتی و سواحل همواره در طول تاریخ با معضل کم‌بارشی و خشک‌سالی دست‌وپنجه نرم کرده است.

وی افزود: موضوع کم‌بارشی در استان یزد موضوع تازه‌ای نیست و بررسی‌های بارندگی‌های سال‌های گذشته نیز این موضوع را ثابت می‌کند که استان یزد همواره سال‌های کم‌بارشی را تجربه کرده است؛ اما درعین‌حال در برخی از سال‌ها نیز بارش‌های خوبی به ثبت رسیده است.

محمدرضا شیرغلامی تأکید کرد: با توجه به اینکه جهت حرکت غالب سامانه‌های جوی که از کشور عبور می‌کند از غرب به شرق است، این سامانه‌ها عمده بارش‌های خود را در منطقه غرب کشور و ارتفاعات زاگرس از دست می‌دهند و سهم ناچیزی سهم مناطق دیگر می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان یزد تصریح کرد: در خصوص موج بارشی اخیر که گفته شد بارش‌های خوبی در استان خواهد داشت، موج اخیر رطوبت خوبی را از دریای سرخ و خلیج‌فارس به سمت استان یزد تزریق می‌کرد؛ اما شکل موج در ترازهای فوقانی جو وضعیت مناسبی نداشت.

وی اضافه کرد: نظر ما این بود که نباید انتظار بارش‌های خوبی را در استان داشته باشیم؛ اما مدل‌های هواشناسی که خروجی معادلات هواشناسی را به‌صورت پارامترهای جوی به ما نشان می‌دهند بارش‌های خیلی خوبی را برای استان نشان می‌داد. سامانه جوی مذکور در برخی از مناطق استان بارش‌های را به ثبت رساند؛ اما این بارش‌ها فراگیر نبود و بیشتر ارتفاعات استان را تحت تاثیر خود قرار داد.

شیرغلامی در ادامه با اشاره به وضعیت جوی استان طی روزهای آینده نیز گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته امروز و فردا در استان جوی نسبتاً پایدار را خواهیم داشت؛ اما از روز دوشنبه موج بارشی نه‌چندان قوی بار دیگر وارد استان می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان یزد در پایان گفت: انتظار داریم از بعدازظهر دوشنبه به‌واسطه این موج ناپایدار جوی افزایش ابر را در آسمان استان داشته باشیم و در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بارش‌های رگباری را به‌خصوص در ارتفاعات استان داشته باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار