به مناسبت فرارسیدن سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (عج) و هم‌زمان با سراسر کشور، اجتماع بزرگ مردمی بیعت با امام عصر(عج) در حسینیه امیر چخماق دارالعباده یزد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۸۰۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰ 17 November 2018

محمدجواد دهقان  اظهار داشت: طبق هماهنگی‌های کشوری صورت گرفته توسط مجموعه‌های فرهنگی و مردمی فعال در حوزه مهدویت؛ برای سومین سال متوالی اجتماع بزرگ بیعت با امام عصر (عج)، به مناسبت سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (عج) ، هم‌زمان با سراسر کشور در دارالعباده یزد نیز برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی این مراسم با اشاره به اینکه این مراسم از ساعت ۱۵:۳۰ عصر شنبه ۲۶ آبان ماه در محل حسینیه تاریخی امیر چخماق برگزار خواهد شد، افزود: سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر زاده از قم، استغاثه عمومی، شعرخوانی و مدیحه‌سرایی جمعی از ذاکرین اهل‌بیت ازجمله برنامه‌های اصلی این اجتماع مردمی است.

دهقان بابیان اینکه باید با برگزاری مراسم‌های معنوی با برخی بدعت‌ها در این روز مقابله کرد، خاطرنشان کرد: در احادیث و روایات از این روز به‌عنوان غدیر ثانی یادکرده‌اند و این روز فرصتی برای متوجه کردن دل‌ها به ولی‌عصر (عج) و افزایش محبت این امام بزرگوار است.

این فعال فرهنگی با تأکید مجدد بر اینکه نهم ربیع‌الاول روزی در امتداد غدیر و حتی خود غدیری دیگر است، یادآور شد: این روز، روز شادی منتظران است و در این ایام می‌توانیم با برپایی جشن به امامت رسیدن آن حضرت، توزیع هدایا بین مردم و به‌خصوص جوانان، اطعام نیازمندان، برگزاری جلساتی پیرامون شناخت بیشتر حضرت مهدی (عج)، پاسخ به شبهات درباره مهدویت، نصب پرچم‌های مهدوی، قربانی کردن و صدقه دادن برای سلامتی حضرت مهدی (عج) و گره‌گشایی از کار شیعیان در ترویج اهمیت این روز سهیم باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار