مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد:
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت: در حال حاضر سالانه بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب از منابع زیرزمینی یزد برداشت می شود.
کد خبر: ۶۸۰۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳ 17 November 2018

محمدمهدی جوادیان زاده در نشست تخصصی «آب و کتاب» که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد با اشاره به اینکه یزد یکی از خشک‌ترین و کم‌بارش‌ترین استان‌های کشور است، اظهار داشت: در حال حاضر میزان بارش این استان یک سوم متوسط کشوری و یک نهم متوسط جهانی است که این موضوع، دقت‌نظر بیشتر مردم و مسئولان برای حفظ منابع آبی و جلوگیری از هدررفت آب در این استان را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه تنها هفت دهم درصد از منابع آب تجدیدشونده کشور مربوط به استان یزد است، تصریح کرد: در حال حاضر سالانه حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب از منابع زیرزمینی و آبی استان برداشت می‌شود که این میزان ۱۳۰ درصد بیش از میزان تجدید منابع آبی استان است.

جوادیان زاده با اشاره به تلاش مردمان دیار کویری یزد برای فائق آمدن بر خشونت طبیعت در این منطقه از کشور عنوان کرد: یزدی‌ها از دیرباز با بهره‌گیری از روش‌های کنترل و حفظ منابع آبی خود به وسیله حفر قنات‌ها، توانسته‌اند شهرهای با رونق و پیشرفت مثال‌زدنی را در این خطه از کویر برپا و حفظ کنند و این امر، وظیفه ما را در حراست از میراث پیشینیان و ادامه راه صحیح و اصولی آنان سنگین‌تر می‌کند.

رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در این نشست با گرامیداشت روز بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار و بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی، حضور پاپلی یزدی، استاد برجسته یزدی علم جغرافیا و نویسنده کتاب پرخواننده شازده حمام را در جمع کتابداران و اهالی کتاب، ارج نهاد.

وی هفته کتاب را فرصتی برای بزرگداشت عنصر کتاب و مقوله کتابخوانی دانست و ابراز امیدواری کرد: در هفته کتاب سال جاری که با عنوان «حال خوش خواندن» نامگذاری شده است، همگان برای ایجاد این حس و حال پرطراوت در مردم تلاش کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار