معاون فرهنگی کانون‌های مساجد کشور:
معاون فرهنگی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به فعالیت‌هایی که در عرصه سرود، تئاتر و ... در کانون‌های مساجد یزد انجام شده،‌ گفت: این تجربیات برای کل کانون‌های کشور قابل بهره‌برداری است.
کد خبر: ۶۸۰۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ 17 November 2018

سعید سعادتی در پاسخ به سئوالی در مورد ارزیابی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کانون‌های مساجد استان یزد اظهار داشت: یزد به واسطه سبقه دینی و فرهنگی استان، مردم متدین، مساجد قدیمی، تاریخی و تاثیرگذار همچنین شخصیت‌های تاثیرگذار استان یزد، از مساجد بسیار پرشور و جریان‌سازی برخوردار است.

وی عنوان کرد: مساجد پرشور و جریان‌ساز یزد سبب شده کانون‌های فرهنگی و هنری یزد نیز که برخواسته از مساجد هستند، فعالیت‌هایی داشته باشند که در سطح کشور کم نظیر است.

سعادتی با اشاره به جذب جوانان نخبه، خلاق و پرتحرک به مساجد یزد، افزود: یکی از ویژگی‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد، سبقه هنری کانون‌های فرهنگی و هنری هم در رشته تئاتر و هم در رشته سرود است.

معاون فرهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: نمایش «آزادراه» یک نمونه از اقدامات کانون‌های مساجد یزد در حوزه هنر تئاتر است که در نوع خود بی‌نظیر است و ویژگی شاخص این نمایش این است که جایگاه تئاتر مسجد را به اثبات رسانده است.

سعادتی عنوان کرد: در رشته سرود نیز یکی از کانون‌های روستایی یزد توانسته نزدیک به ۳۰۰ نوجوان و جوان را در قالب یک سرود به مسجد جذب کره و به مسجد پیوند دهد که به طور قطع این حضور علاوه بر انجام کار هنری، حرکت در مسیر تربیت دینی و اعتقادی را نیز به دنبال دارد.

وی همچنین یادآور شد: یکی از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد نیز در عرصه‌های مختلف به زبان‌های مختلف فارسی، انگلیسی، عربی و .... برنامه‌هایی دارند که در نوع خود بی‌نظیر است به نحوی که بسیاری از سرودها و برنامه‌هایی که در کانون‌های مساجد یزد تولید شده، از شبکه های استانی، ملی و بین المللی پخش می‌شود و در فضای مجازی نیز مورد اسقبال قرار گرفته است.

سعادتی با تاکید بر اینکه این حجم از فعالیت‌ در یزد بی‌نظیر است، افزود: بقیه استان‌هایی هم که می‌خواهند در این عرصه فعالیت کنند با سفر به یزد از نزدیک با برنامه‌های استان یزد آشنا شوند و از این تجربیات موفق بهره‌برداری و الگو برداری کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار