مدیرکل تعاون روستایی استان یزد:
مدیرکل تعاون روستایی استان یزد از خرید بیش از ۸۴ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات کشاورزی و دامی توسط شبکه تعاون روستایی و کشاورزی استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۶۸۰۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵ 17 November 2018

علی جهازی با اشاره به اجرای طرح خرید حمایتی محصولات دامی و کشاورزی در استان یزد اظهار داشت: در نیمه نخست سال جاری بیش از ۸۴ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات کشاورزی و دامی تولیدی استان، توسط شبکه تعاون روستایی و کشاورزی یزد خریداری شد.

وی بیان کرد: این میزان خرید حمایتی محصولات در سال جاری، در مقایسه با سال گذشته از افزایش ۲۳ درصدی برخوردار بوده است.

مدیرکل سازمان تعاون روستایی استان یزد عنوان کرد: شبکه تعاونی های روستایی و کشاورزی با هدف حمایت از کشاورزان، کاهش نقش دلالان، کاستن فاصله تولید تا مصرف، انتقال ارزش افزوده محصولات کشاورزی به کشاورزان، واقعی شدن قیمت‌ها، افزایش انتفاع بهره برداران بخش کشاورزی و ایجاد تعادل در نظام تولید همه ساله اقدام به خرید محصولات کشاورزی از کشاورزان می‌ کند.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز این اقدام طبق سال‌های گذشته انجام شده است، خاطرنشان کرد: شاخص‌ترین محصولات خریداری شده در سال جاری شامل ۲۸ هزار و ۹۸۹ تن محصولات لبنی، ۳ هزار و ۹۵۳ تن مرغ، ۲۲ هزار و ۱۲ تن جو، ۱۷ هزار و ۵۳۱ تن انواع ذرت، ۴ هزار و ۹۰۹ تن سویا، یک هزار و ۲۰۰ تن محصولات گلخانه ای و یک هزار و ۱۲۳ تن سبوس بوده است.

جهازی عنوان کرد: شبکه تعاون روستایی و کشاورزی استان یزد همچنین در سال جاری ۴ هزار و ۸۹۹ تن گندم را به صورت تضمینی از کشاورزان منطقه خریداری کرده است.

وی همچنین از توزیع بیش از ۷۴ هزار تن انواع نهاده‌های دامی توسط شبکه تعاون روستایی و کشاورزی در استان یزد خبر داد و اظهار داشت: این نهاده‌ها شامل کنسانتره،‌ کنجاله سویا و سبوس بوده است.

جهازی یادآور شد: میزان توزیع نهاده های دامی بین کشاورزان و دامداران در سال جاری در مقایسه با سال گذشته از افزایش ۵۲ درصدی برخوردار بوده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار