معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد اعلام کرد: کمیته امداد در نیمه نخست سال جاری 147 مورد کمک‌ هزینه تأمین جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت، 19 مورد کمک‌ هزینه به دختران نیازمند غیر تحت حمایت، 16 مورد کمک برای ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار و هفت مورد هدیه ازدواج به پسران تحت حمایت کمیته امداد استان یزد اهدا کرد.
کد خبر: ۶۸۰۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴ 17 November 2018

«محمدحسین جمال پور» با بیان این که ازدواج مورد تأکید و سفارش دین مبین اسلام و موجب سلامت جسم و آرامش روح است، حمایت از ازدواج و کمک به تأمین جهیزیه جامعه هدف تحت حمایت و پرداخت تسهیلات ازدواج یکی از رویکردهای مهم کمیته امداد برای ترویج ازدواج ساده و کاهش آسیب‌های اجتماعی خواند.

وی افزود: کمیته امداد استان یزد طی شش‌ ماهه نخست امسال 808 میلیون تومان برای کمک به ازدواج نوعروسان و پسران تحت حمایت و ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار هزینه کرده که 58 درصد از مبلغ فوق از محل اعتبارات دولتی و 42 درصد از محل کمک‌های مردمی همچون صدقه و زکات تأمین‌ شده است.

معاون کمیته امداد استان بیان کرد: نیکوکاران می‌توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد و با تعیین نیت خاص برای ازدواج مددجویان تحت حمایت، کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را در قالب طرح کوثر به این نهاد اهدا کنند.

وی با بیان این که کمیته امداد استان یزد از سال ۱۳۷۰ تاکنون نسبت به فراهم‌سازی زمینه ازدواج نوعروسان تحت حمایت، ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار و نوعروسان نیازمند غیر تحت حمایت اقدام کرده است، افزود: سرانه پرداختی برای ازدواج مجدد بانوان و نوعروسان تحت حمایت 2.5 تا پنج میلیون تومان و سرانه کمک‌ هزینه تأمین جهیزیه دختران نیازمند غیر تحت حمایت و هدیه ازدواج پسران تحت حمایت دو میلیون تومان است.

جمال پور یادآور شد: کمیته امداد استان یزد سال گذشته یک میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومان برای کمک به امر ازدواج ۴۲۷ مددجوی تحت حمایت و نیازمند غیر تحت حمایت هزینه کرد که ۵۶ درصد از کمک‌هزینه تأمین جهیزیه از محل صدقه و زکات، ۳۶ درصد از محل اعتبارات دولتی و هشت درصد نیز از محل کمک‌های حامیان طرح اکرام ایتام و خیریه‌ها بوده است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار