سرپرست فرمانداری یزد تأکید کرد:
سرپرست فرمانداري يزد با اشاره به ضرورت کاهش حضور اتباع در بافت تاریخی گفت:‌ تشدید نظارت بر قطعه بندی اراضی ملی در سطح شهرستان یزد ضروری است.
کد خبر: ۶۸۰۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲ 17 November 2018

«عباس حيدري» با اشاره به اهميت ايجاد مهمان شهر براي اتباع، اظهار کرد: درصدد هستيم تا حضور اتباع در مناطق و بافت تاريخي يزد را كاهش دهيم و تحقق اين مهم نيازمند ايجاد يک مهمان شهر با جانمايي صحيح است.

وي با اشاره به كمبود مراكز آموزشي شهرستان يزد در مقايسه با ميانگين كشوري افزود: مديران برخي مدارس اجاره‌ای، بارها در خصوص عدم وجود زمين براي احداث مركز آموزشي گلايه داشته‌اند كه در صورت تأمین، مشكلات اين حوزه مرتفع خواهد شد.

سرپرست فرمانداری یزد در ادامه جلوگيري از زمین‌خواری و تصرف اراضي دولتي را از دیگر مباحث حائز اهمیت دانست و گفت:‌ متأسفانه عده‌ای سودجو با قطعه‌بندی اراضي دولتي مشكلات اجتماعي بسياري را رقم‌ زده‌اند كه ضروري است نظارت‌ها در اين خصوص تشديد شود.

«محمدرضا نقصان‌محمدی» مدیرکل راه و شهرسازي استان حاشیه‌نشینی و مشكلات بافت فرسوده را را یکی از جدی ترین معضلات شهر یزد عنوان کرد و ادامه داد: رفع مشكلات اين حوزه فرادستگاهي و نيازمند عزم جمعي است.

وی با اشاره به انتخاب پنج محله استان در ستاد بازآفريني شهري تصریح کرد: سه محله «اسكان»، «محمودي» و «حسن‌آباد» به‌عنوان پايلوت مشخص و فعالیت‌های مقدماتي براي ارتقاي وضعيت كيفي اين محدوده‌ها در حال اجرا است.

نقصان‌محمدی ناهماهنگي بين دستگاه‌ها و خلأ قانوني را به‌ عنوان عمده‌ترین دلايل حضور و فعاليت زمین‌خواران دانست و بیان کرد: با شفاف‌سازی، هماهنگي بين دستگاهي و اجراي دقيق قانون می‌توان بسياري از مشكلات موجود را مرتفع نمود.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: قوانين و بخشنامه‌های جديدي در خصوص سنددار كردن ابنيه به تصويب رسيده كه در صورت استقبال مردم بخشي از مشكلات ساختمان‌های فاقد سند حاشيه يزد رفع خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار