رییس شبکه بهداشت و درمان ابرکوه گفت: طرح کانون سلامت محله با تلاش وزارت بهداشت و درمان و با هدف ارتقاء آگاهی جامعه و کاهش بیماری‌های غیر واگیر در ابرکوه اجرا می‌شود.
کد خبر: ۶۸۰۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹ 17 November 2018

«عبدالحسین اکرمی» در جمع اعضای شورای اسلامی شهر ابرکوه از آغاز اجرای طرح «کانون سلامت محله» در این شهر خبر داد و گفت: این طرح به همت وزارت بهداشت و درمان در راستای ارتقاء سطح آگاهی مردم نسبت به سلامت روح و جسم خویش و همچنین جلوگیری از افزایش بیماری‌های غیر واگیر اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز در کشور بیماری‌هایی همچون انواع سرطان‌ها، دیابت، صدمات ناشی از تصادفات جاده‌ای و شهری، بیماری‌های قلبی و غیره که قابلیت پیشگیری داشته یا می‌توان مانع بروز آن‌ها در سنین جوانی شد، بسیار شایع شده است.

اکرمی تصریح کرد: بر خلاف تصور عموم که سلامتی و بهداشت جامعه در دست وزارت بهداشت است، باید گفت: حدود 75 درصد از سلامتی افراد در دست خودشان است و به مصرف مواد غذایی، آب‌ و هوا، شرایط زندگی، وسایل نقلیه و سایر موارد بستگی دارد.

رییس شبکه بهداشت و درمان ابرکوه ادامه داد: بر همین اساس در طرح کانون سلامت محله ضمن ارائه آموزش‌های مختلف، به روز و جامع به افراد، سایر مشکلات آنان در حوزه‌های مختلف را نیز بررسی و به مراجع مربوطه ارجاع می‌دهد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار