رییس اوقاف میبد تاکید کرد:
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میبد از واقفان جدید خواست تا موقوفات خود را حسب نیاز جامعه انجام دهند.
کد خبر: ۶۸۰۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵ 17 November 2018

«خلیل دلاوری» در نشست خبری که به مناسبت دهه وقف برگزار شد، گفت: موقوفات ثبت شده از گذشته با توجه به نیات وقاف قابل تغییر نیست و نمی‏توان هزینه آنها را صرف موقوفات دیگر نیز کرد اما می توان با یک برنامه درست و جامع، موقوفات جدید را براساس نیازهای جامعه انجام داد.

وی مهمترین مشکلات و نیازهای امروز جامعه میبد را تامین مسکن نیازمندان، اشتغال، کمک به افراد بی بضاعت و ایجاد پارکینگ ‎ های شهری نام برد که واقفین می‏‏توانند با انجام موقوفات جدید در این موارد، گرهی از مشکلات جامعه و مردم را باز کنند.

دلاوری با اشاره به ثبت هشت موقوفه جدید شهرستان در یک سال گذشته، اظهار کرد: استان یزد در موقوفات رتبه پنجم کشور را داراست اما به لحاظ درآمد موقوفات در رتبه دوازدهم کشور قرار گرفته است و علت عمده آن مزوعی بودن بیش از 80 درصد موقوفات استان است که به علت شرایط نامناسب جوی و محیطی فاقد درآمدزایی مناسب هستند.

وی با اشاره به ثبت موقوفات در سامانه اوقاف، افزود: ثبت موقوفات در سامانه موجب شفافیت مالی در هزینه‎‎کرد درآمد موقوفات و نیز این سازمان خواهد شد.

رییس اوقاف میبد با اشاره به درآمد 800 میلیون تومانی اوقاف شهرستان در سال گذشته، ابراز کرد: از این میزان 400 میلیون تومان مربوط به درآمد موقوفات و مابقی درآمد امامزاده‏ها بوده است.

به گفته وی، طبق قانون 77 درصد درآمد موقوفات به حساب خود موقوفه، هشت درصد حق تولیت، 10 درصد در اختیار مدیران کل و 5 درصد هم صرف نشر فرهنگ وقف خواهد شد.

دلاوری با اشاره به مشکلات اداره اوقاف در زمینه دریافت درآمد ‎ های وقف، افزود: دریافت درآمدهای وقف از ادارات دولتی مشکل مهم اوقاف است ولی از طریق پیگیری‏های صورت گرفته در سال گذشته 150 میلیون تومان بدهی آموزش و پرورش شهرستان وصول شد ولی به علت معوق شدن اعتبارات دولتی به این اداره، از سال قبل تاکنون دریافتی حاصل نکرده‏ایم.

وی افزود: طرح جامع امامزاده‏‏ها از سوی سازمان اوقاف کشور در حال پیگیری است اما متاسفانه هیئت امنای برخی امامزاده با سازمان اوقاف همکاری و تعامل لازم را ندارند و این موضوع باعث به وجود آمدن مشکلاتی در طرح جامع امامزاده‏ها شده است.

دلاوری در پایان نیز تصریح کرد: طرح اعزام مبلغ یکی از طرح‏‏های اداره اوقاف است که در شهرستان میبد با اعزام سه روحانی به عنوان کارشناس به 20 مدرسه در حال اجراست.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار