عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به خواص فراوان ميوه «به»، از جمله اين خواص را كنترل حالت تهوع و وی‌آر دوران حاملگی ذكر كرد.
کد خبر: ۶۷۹۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸ 14 November 2018

«سید کاظم کاظمینی» متخصص طب ایرانی ميوه «به» را از ميوه‌هاي پاييزه ذكر كرد و گفت: مصرف اين میوه كه در طعم‌هاي شیرین، ترش و میخوش وجود دارد، از خواص زیادی برخوردار است.

وی افزود: مصرف میوه‌ي «به»، شادی‌آور و مقوی معده است لذا مصرف آن براي افرادی كه از رفلاکس معده يا به اصطلاح ترش کردن گلايه‌ دارند، به ویژه به صورت رب بسیار موثر است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی يزد با بیان این که مصرف «به» و فرآورده‌های آن بعد و قبل از غذا تاثیراتي خلاف يكديگر می‌گذارند، تصریح کرد: مصرف رب، مربا، خورشت به‌آلو و دمنوش به در هنگام خالی بودن معده، منجر به یبوست و در صورت پر بودن معده، ملین خواهد بود.

وی از خواص دیگر این میوه به تاثیر آن بر وی‌آر حاملگی یاد کرد و گفت: این میوه برای زنانی که دارای تهوع و وی‌آر در دوران حاملگی هستند، موثر است و در اين رابطه توصيه مي‌شود هر روز صبح چند لقمه نان برشته را در رب اين ميوه بزنند و آهسته آهسته میل کنند.

کاظمینی با بیان این که زیاده‌روی در مصرف این میوه‌ي پاییزي به ویژه به صورت خام منجر به بروز سکسکه می‌شود، اضافه کرد: لعاب «به ‌دانه» که یکی از قسمت‌های اين میوه محسوب می‌شود، برای خشکی حلق و گلو و سرفه‌های ناشی از خشکی و گرمی نیز مفید است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار