مدیر مرکز تحقیقاتی دیابت یزد:
مدیر مرکز تحقیقاتی دیابت یزد با اشاره به اینکه متأسفانه در حال حاضر هنوز مردم اصول کافی و کامل برای کنترل بیماری دیابت را بلد نیستند، گفت: یزدی‌ها 2 برابر میانگین کشوری دیابت دارند.
کد خبر: ۶۷۹۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲ 14 November 2018

سید محمدرضا آقایی‌میبدی با اشاره به وضعیت دیابت در استان یزد، گفت: درواقع دیابت یکی از بیماری‌های شایع استان محسوب می‌شود و تقریباً رتبه استان در دیابت از اول تا پنجم ذکر شده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه میانگین آمار دیابت در استان یزد ۱/۵ تا دو برابر میانگین کشوری است، اظهار داشت: درواقع مجموعه‌ علت‌هایی باعث شده تا شیوع دیابت در استان بالا باشد؛ چنانچه تغذیه نامناسب، کم‌تحرکی و ژنتیک در شیوع دیابت تأثیر ویژه‌ای دارد.

مدیر مرکز تحقیقاتی دیابت یزد با تأکید بر اینکه هدف کل کشور متوقف کردن و ثابت نگه‌داشتن دیابت است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر آمار مبتلایان دیابت در استان مشخص‌تر است و مردم در این راستا بیشتر مراجعه دارند که در صورت مراجعه زودتر به این بیماری پی برده و عوارض این بیماری بیش از بیش کاهش می‌یابد.

آقایی‌میبدی با بیان اینکه متأسفانه در حال حاضر هنوز مردم اصول کافی و کامل برای کنترل بیماری دیابت را بلد نیستند، تصریح کرد: درواقع در راستای کنترل بیماری دیابت در استان بسی جای کار وجود دارد؛ چراکه ۱۸ تا ۲۲ درصد یزدی‌ها مبتلا به دیابت هستند و آمار کشور در دیابت ۱۱ درصد است.

این مقام مسئول، بهترین راه پیشگیری از دیابت را تغذیه منظم، متعادل و متنوع دانست و تأکید کرد: تحرک بدنی و مراجعه مرتب به پزشک جهت چکاب و مشاوره نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ کما اینکه مرکز تحقیقاتی دیابت یزد تحت عنوان مدل کلینیک جامع دیابت در کشور ۹۰ درصد خدمات بیماران دیابتی را در اختیار دارد که با تعرفه دولتی به مردم ارائه خدمات می‌دهد.

مدیر مرکز تحقیقاتی دیابت یزد در پایان با اشاره به اینکه ما تابع مقررات در وزارت بهداشت هستیم، عنوان کرد: انتظار این است که تمامی مسئولان استان یزد مسئله دیابت را در استان جدی بگیرند و این موضوع را مسئله اداره و سازمان خود قلمداد کنند؛ چراکه این بیماری تمامی جنبه‌های زندگی را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار