همایش گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی در شهرستان ابرکوه با حضور مسئولان و دوستداران کتاب برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۹۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ 14 November 2018

حجت‌الاسلام «سید ابراهیم حسینی» امام‌ جمعه ابرکوه در اين مراسم كه در سالن آمفي تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: ترغیب به کتاب‌خوانی باید در مورد کتاب‌هایی باشد که معنویت بخش و هدایت‌گر زندگی انسان است، نه کتاب‌های گمراه‌کننده که مضامین شیطانی دارند و به عنوان کتاب‌های ضاله نام‌ گرفته‌اند.

رونمايي از کتاب‌های تک‌برگی «سید مهدی میرعظیمی» و کتاب «ستارگان ولایت» به ‌عنوان چهارمین اثر «رضا ربانی» ديگر بخش اين همايش بود كه در ادامه‌ي آن، میرعظیمی گفت: متاسفانه در جامعه‌ي امروز تعداد افراد کتاب‌نخوان بسیار زیاد هستند که عمدتاً نيز علت را نداشتن وقت کافی عنوان می‌کنند لذا در همین راستا طرح کتاب‌های تک‌برگی عملیاتی شد تا افراد بتوانند حتی در اندک زمانی که به دست می‌آورند، یک کتاب مطالعه کنند.

وی با بیان این که برای کتاب‌های تک‌برگی باید به دنبال داستان‌های جذاب و خواندنی بود، خاطرنشان کرد: در کتاب‌های مذکور، مهارت‌های زندگی، آداب اجتماعی و مسائل فرهنگی در قالب قصه‌های یک‌صفحه‌ای بیان می‌شود.

«رضا ربانی» نيز در ادامه به معرفی کتاب خود يعني «ستارگان ولایت» پرداخت و گفت: این کتاب در 180 صفحه و پنج فصل شامل آداب زیارت و پاسخ دادن به چندین سؤال در این حوزه، معرفی امامزاده‌های شهرستان، اماکن مورد احترام و تکریم اهالی، معرفی مختصر مساجد شهرهای ابرکوه و مهردشت، معرفی حسینیه‌ها و تکایای ابرکوه و مهردشت به رشته تحریر در آمده است.

پایان‌ بخش همایش هفته کتاب و کتاب‌خوانی نیز تجلیل از مقام آوران جشنواره کتاب‌خوانی رضوی بود که «قاسم برزگر» ريیس اداره کتابخانه‌های شهرستان در این رابطه اظهار کرد: امسال هشتمین دوره جشنواره رضوی با رشد 60 درصدی شرکت‌کنندگان نسبت به گذشته برگزار شد.

برزگر با اشاره به شرکت حدود هزار و 800 نفر در طرح مذکور، عنوان کرد: در ابرکوه، خدیجه زرنگار و علی‌محمد فلاح موفق به دریافت جوایز ملی شدند و سکینه سلمانی نژاد مهرآبادی، نازنین رقیه مختاری، فائزه جبرئیلی، فاطمه فلاح زاده و نازنین رقیه محمدی نیز جوایز استانی را کسب کردند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار