مدير تعاون روستایی استان یزد از خرید بالغ بر 84 هزار و 500 تن انواع محصولات کشاورزی و دامی توسط شبکه تعاون روستایی و كشاورزي استان طي شش ماهه اول امسال خبر داد و گفت: اين ميزان در قیاس با مدت مشابه سال گذشته 23 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۶۷۹۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴ 14 November 2018

«علی جهازی» در اين باره تصريح كرد: شبكه تعاوني‌هاي روستايي و كشاورزي با هدف حمایت از کشاورزان، کاهش نقش دلالان، کاستن فاصله تولید تا مصرف، انتقال ارزش افزوده محصولات کشاورزی به کشاورزان، واقعی شدن قیمت‌ها، افزایش انتفاع بهره‌برداران بخش کشاورزی و ایجاد تعادل در نظام تولید همه ساله اقدام به خريد محصولات كشاورزي از كشاورزان مي‌كند.

وي در ادامه شاخص‌ترين محصولات خريداري شده شبكه تعاون روستايي در نيمه اول امسال را شامل 28 هزار و 989 تن محصولات لبنی، سه هزار و 953 تن مرغ، 22 هزار و 12 تن جو، 17 هزار و 531 تن انواع ذرت، چهار هزار و 909 تن سویا، یک هزار و 200 تن محصولات گلخانه ای و یک هزار و 123 تن سبوس ذكر كرد.

جهازي در همين رابطه از خريد حمايتي بيش از یک هزار و 100 تن شير مازاد مصرف دامداران يزدی در اين مدت نيز خبر داد و تصريح كرد: شیرخام توليدي خريداري شده با بار میکروبی کمتر از يكصد هزار، 3.2 درصد چربی و سه درصد پروتئين به قیمت هر كيلو 14 هزار و 400 ریال از دامداران يزدي اخذ شد.

مدیر تعاون روستایی استان گفت: در استان یزد سالانه قریب 220 هزار تن شیر خام تولید می‌شود که بخشی از آن در استان توزیع می‌شود و بخشی به کارخانجات لبنی سایر استان‌های همجوار ارسال می‌شود و در مجموع حدود 120 هزار تن از شير خام توليدي استان مازاد بر مصرف بوده كه بخشی از آن که توسط کارخانه‌ها جذب نمی‌شود را تعاون روستایی با همكاري اتحاديه تعاوني كشاورزي دامداران استان به صورت حمايتي خریداری و پس از فرآوری و استحصال به پودر شیرخشک و خامه تبديل مي‌كند.

وي اضافه كرد: با همكاري اتحاديه شركت‌هاي تعاوني كشاورزي دامداران استان به صورت میانگین روزانه 30 تن شير مازاد مصرف دامداران عضو خريداري شده است.

جهازي در پايان نيز يادآور شد: شبکه تعاون روستایی و كشاورزي استان یزد در سال جاري همچنين مقدار چهار هزار و 899 تن گندم را به صورت تضميني از كشاورزان منطقه خريداري كرده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار