روز گذشته، دختر بچه هفت ساله افغان در میبد بر اثر شدت جراحات ناشی از حمله حیوانات درنده، جان خود را از دست داد.
کد خبر: ۶۷۹۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶ 13 November 2018

عصر روز گذشته در ساعت 17 و 35 دقیقه صدای زجه های دخترانه ای سبب شد تا مرغدارن میبدی جاده ندوشن، سراسیمه خود را به محلی برسانند که دخترکی غرق در خون و منقش به نقوش چنگال های بی رحم و وحشی حیوان درنده ای، بر زمین افتاده است.
این شهروندان پس از آنکه صدای ضربان های قلب ضعیف و در شمارش افتاده دخترک بی جان را شنیدند بلافاصله در تماس با اورژانس خواستار کمک رسانی ویژه و نجات جان دخترک افغانی شدند که مسیری را بازیکنان به سمت منزل اقوام طی می کرده درحالی که مورد تهاجم سگ های ولگرد این منطقه قرار گرفته است.
ساعت 17 و 49 دقیقه اکیپ اورژانس پس از 14 دقیقه در محل حادثه حضور یافت و بلافاصله شرایط اعزام دخترک هفت ساله این رویداد تلخ به بیمارستان امام جعفر صادق (ع) میبد فراهم شد اما جسم رنجور، نحیف و چاک چاک "نسیم" در مسیر انتقال به بیمارستان بر اثر جراحات شدید جسمی به ویژه پارگی رگ های شریانی گردن و سر تاب نیاورد و دخترک قربانی بی کفایتی مسئولان و طمع حیوانات درنده، جان خود را از دست داد و منجر به سکوت تلخ صاحبان وجدان شد.
حمید رشیدی مسئول مرکز فوریت‌ های پزشکی میبد در توضیح این رویداد، بیان داشت: حوالی غروب دیروز از سوی یکی از مرغداری‌های مستقر در جاده ندوشن، تماسی با اورژانس گرفته و گزارشی از بروز یک اتفاق و حمله حیوانی به یک کودک هفت ساله مخابره شد.
وی با اعلام اینکه حیوان مهاجم گرگ بوده است؛ عنوان کرد: ماموران اورژانس هیچ حیوانی را در محل حادثه ندیده‌ اند اما معاینات پزشکی نشان می ‌دهد، حیوان حمله کننده نمی‌ تواند سگ باشد و به احتمال زیاد گرگ به این کودک بی گناه حمله کرده است.
نسیم در حالی کشته بی مسئولیتی هایی شد که اهالی این منطقه به ویژه دامداران به کرار از حمله گرگ به گوسفندان خود به اداره حفاظت از محیط زیست خبر داده بودند اما هر بار با رد شدن ادعای آن ها، با اعلام اینکه سگ به گوسفندان آن ها حمله کرده است، قائله خاتمه می یافت.
چندی پیش تابناک یزد و سایر رسانه های از دغدغه های شهروندان و اهالی مختلف مناطق یزد نسبت به هجوم گرگ های مهاجم و سگ های ولگرد گزارش تهیه کردند که با بی تفاوتی های مسئولان زیربط مواجه شد؛ سگ هایی که خیابان های مناطق حاشیه نشینی را ناامن کرده اند و گرگ هایی که پس از سگ ها، آرامش و امنیت را بر اهالی یزد به ویژه در مناطقی چون تفت، میبد و... زدوده و سلب کرده اند.
این حادثه تلخ اولین حملات نبود؛ حمله گرگ ها برای چندمین بار دامن اهالی مختلف استان یزد را گرفته است به نحوی که اهالی برخی از مناطق روستایی شهرستان تفت مانند روستای زردین درحالی با خسارات عدیده مالی از هجوم گرگ ها مواجه می شوند که امنیت جانی آنان نیز در خطر قرار گرفته است.
به طور مثال در هفته های گذشته هجوم گرگ ها تلفات مالی بسیاری را برای اهالی این منطقه به همراه داشته ضمن آنکه گزارش های مردمی نیز حاکی از حمله این گونه وحشی به انسان ها می باشد که خوشبختانه برای آنان خسارت جانی نداشته است.
حال نسیم جان خود را از دست داد تا در این مهم بیااندیشیم که بالاخره اداره کل حفاظت از محیط زیست استان،سایر نهادهای متولی و فعالان محیط زیست جز زنده گیری و عقیم سازی، اقدام شایسته و جدی دیگری را در دستور کار خود قرار می دهند یا خیر.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار