راشد یزدی:
استاد برجسته اخلاق حوزه های علمیه با بیان این‌که قیام امام حسین(ع) برای مردم ایران به یک فرهنگ تبدیل شده است، گفت: فرهنگ عاشورایی تضمین کننده بقای اسلام و انقلاب است.
کد خبر: ۶۷۹۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲ 13 November 2018

حجت‌الاسلام و‌المسلمین «کاظم راشدیزدی» در نشست روحانیون مساجد استان، با بیان این‌که وظیفه روحانیت در راستای حراست از ارزش‌های دینی سنگین است، اظهار کرد: مردم انقلاب اسلامی ایران در طول سال‌های سال برای دین و انقلاب هیچ کم نگذاشتند و از تمام وجود خود برای پیشرفت اسلام و انقلاب مایه گذاشتند .

وی با اشاره به این‌که فرهنگ عاشورایی تضمین کننده بقای اسلام و انقلاب است، افزود: با وجودی که تبلیغات گسترده‌ای از سوی دشمنان شده بود که مردم در این سال کمتر در مراسم‌ها حضور داشته باشند اما امسال به برکت امام حسین(ع) جمعیت بسیار بیشتر از سال‌های قبل بود .

این استاد حوزه علمیه گفت: راهپیمایی بین‌المللی اربعین هم یک حرکتی است که به صورت خود رو در حال ایجاد یک تحرک جهانی است و به برکت ائمه اطهار(ع) ان‌شاالله همین حرکت زمینه نابودی دشمنان را فراهم می‌آورد .

وی با بیان این‌که دشمنان اسلام و انقلاب امسال هرچه خواستند سم‌پاشی کردند و سعی داشتند که جلوی وقوع این حرکت را بگیرند تصریح کرد: بحمدالله امسال نسبت به سال‌های قبل حضور مردم بسیار بیشتر و بهتر بود و راهپیمایی اربعین بسیار پرشورتر انجام شد .

راشد یزدی ادامه داد: علاوه بر کربلا این حرکت امروز در شهرهای مختلف کشور هم انجام می‌شود و افرادی که نتوانسته‌اند در راهپیمایی اربعین کربلا باشند در شهرهای خود اقدام به پیاده‌روی می‌کنند .

استاد اخلاق حوزه‌های علمیه تصریح کرد: پیاده‌روی شهرهای داخلی ایران هم امروز به حدی پرشور شده که حتی در تهران جمعیت شرکت کنندگان در این مراسم به دو میلیون نفر هم می‌رسید .

وی در پایان با اشاره به این‌که امام حسین(ع) به عنوان یک اسطوره برای ما نیست گفت: اسطوره آن چیزی است که در گذشته وجود داشته و الان در جامعه جریان ندارد، از جمله رستم و سهراب و از این اسطوره‌ها اما عاشورا و قیام امام حسین(ع) برای ما یک فرهنگ است که در طول زندگی انسان و در تمام زما‌ن‌ها در جامعه جریان دارد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار