حجت الاسلام صدوقی، یادگار بیت شهید محراب:
یادگار سومین شهید محراب با اشاره به فعالیت سازمان پزشکی سیدالشهدا گفت: وظیفه دولت حمایت از سازمان های مردم نهاد است.
کد خبر: ۶۷۷۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴ 07 November 2018

 

به گزارش تابناک یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد صدوقی در آیین تجلیل از حامیان بیمارستان سیدالشهدا یزد که به مناسبت سالروز تاسیس این مرکز درمانی برگزار شد، اظهار داشت: محبوبترین مردم در نزدخداوند کسانی هستند که با چشاندن طعم شادی به مردم موجب رضای خدا می شوند.

وی با اشاره به حدیثی از رسول گرامی اسلام ادامه داد: دوست داشتنی ترین کار در نزد خداوند سرور و شادی در دل مردم است و کسی که در تنگنا و تنگدستی به دیگران کمک می کند از یکماه اعتکاف در مسجد ثواب بیشتری دارد.

حجت الاسلام صدوقی با اشاره به انجام فعالیت های خیر در بیمارستان سیدالشهدا و کمک به نیازمندان در این مرکز بیان داشت: آنچه در این بیمارستان اتفاق می افتد مصداق بارز احادیث و روایات قرآنی است که سازمان خیریه سیدالشهدا در زمان خودش نیز یک نهاد اجتماعی به روز بوده است.

وی با اشاره تاریخچه تشکیل سازمان خیریه سیدالشهدا و مکانیزم اداره آن در دهه 40 عنوان کرد: این نهاد به عنوان اجتماعی ترین نهادی شناخته شده که در آن زمان چندان تشکل و نهادی به این شکل مرسوم نبوده است.

حجت الاسلام صدوقی با بیان اینکه امروز سرمایه گذاری اجتماعی به عنوان یکی از معیارهای توسعه انسانی ارزیابی می شود و ثمن ها در یک نظام اجتماعی پرچمدار آن هستند تصریح کرد: ثمن ها نیازهای جامعه را شناسایی می کنند و سازوکارهایی برای رفع آن دارند و به کار می گیرند.

حجت الاسلام صدوقی با اشاره به تصورات نادرست جامعه از فروش نفت بیان داشت: هیچ دولتی در هیچ کشوری نمی تواند بدون کمک نیروهای مردمی و سازمان های مردم نهاد همه نیازهای مردمی خود را برطرف کند لذا همواره به وجود این سازمان ها و ثمن ها نیاز است.

وی از ویژگی های سازمان های مردم نهاد را شناخت به موقع و بهتر از دولت در راستای شناسایی نیازمندان دانست و گفت: پول نفت رانت است و دولت ها متاسفانه به دلیل بروکراسی هایی که دارند موجب می شود آدرس را گم کنند و یا به دلیل برخی انتظارات نتوانند هدفمند فعالیت کنند لذا وجود نهادهای مردمی لازم و ضروری است که جامعه را از هلاکت نیز نجات داده اند.

حجت الاسلام صدوقی با بیان اینکه وظیفه دولت حمایت از سازمان های مردم نهاد به عنوان بازو و پشتیبان فعالیت های اجتماعی است تصریح کرد: امروز نهادهای مردمی باید احیا شوند و علاوه بر احیای آن نیز باید برای روزآمد شدن تلاش کرد و با مدیریت منابع حاصل از به بهترین شکل برای بهره وری از آن اقدام شود.

وی با تاکید بر اینکه حاصل فعالیت های مردمی به ویژه در حوزه سلامت به نفع جامعه است اظهار داشت: نگاه علمی به منابع مردمی دارای اهمیت است چراکه 90 درصد درآمدها حاصل از اعتماد مردم است لذا اگر مردم احساس کنند به درستی و با بالاترین بهره وری هزینه می شود قطعا کارکرد بهتری خواهد داشت.

حجت الاسلام صدوقی با بیان اینکه حوزه سلامت بسیار پر هزینه است افزود: می طلبد با یک رویکرد علمی، منابع موجود را به بهترین شکل ممکن به کار گرفت و در خصوص جذب منابع مالی نیز اقدام کرد.

گفتنی است در این همایش از هشت حامی فعالیت های این مجموعه با اهدای لوح و تندیس تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار