معاون فرمانداری:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری میبد از این شهرستان به‌عنوان مهد زیلو و سفال یادکرد و گفت: لازم است هنرمندان منطقه با شرکت در نمایشگاه‌های مختلف توانمندی‌های خود را در این رشته‌ها و دیگر صنایع‌دستی منطقه نشان دهند. هنرمندان میبد برای معرفی صنایع‌دستی در نمایشگاه‌ها تلاش کنند
کد خبر: ۶۷۶۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸ 06 November 2018

علیرضا ابوالحسنی در نشست هماهنگی نمایشگاه زیلو میبد با اشاره به برگزاری یازدهمین نمایشگاه صنایع‌دستی در یزد اظهار کرد: هنرمندان منطقه با حضور در این نمایشگاه و نمایشگاه‌های دیگر نشان دهند که در رشته‌های زیلو ، سفال و کار بافی با توجه به توانمندی‌هایی که در شهرستان وجود دارد، حرف برای گفتن داند.
همچنین کارشناس پیگیری‌های فرمانداری میبد در این نشست به زمان برگزاری نمایشگاه تخصصی زیلو و زیرانداز که از 22 تا 26 آبان ماه جاری در نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد برگزار می‌شود ، گفت : در این نمایشگاه هشت غرفه با 100 مترمربع مساحت از 17 غرفه با 200 مترمربع مساحت که به صنایع‌دستی میبد اختصاص داده شد در اختیار زیلوبافان است.
جواد حمیدیان افزود: استفاده از غرفه‌ها رایگان است، زیلوبافان و فعالان این حوزه و سایر رشته های صنایع‌دستی می‌توانند ، در این نمایشگاه و همچنین در نمایشگاهی هم که بعد از برگزاری نمایشگاه یزد در زاهدان برگزار خواهد ، شرکت کنند.
در این نشست به لزوم توجه به کیفیت صنایع‌دستی برای عرضه در نمایشگاه ، چگونگی فضاسازی و چیدمان غرفه‌ها و برگزاری شب شهرستان با حضور گروه موسیقی محلی و دیگر هنرمندان شهرستان در نمایشگاه یادشده ،تأکید شد.
استان یزد 40 رشته صنایع‌دستی پویا و افزون بر سه هزار هنرمند فعال در این صنعت دارد ، نساجی سنتی، زیورآلات سنتی، سفال و سرامیک، زیلوبافی، رودوزی‌های سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی، سراجی سنتی، کاشی هفت‌رنگ و کاشی معرق ازجمله صنایع‌دستی یزد به شمار می‌آید.
زیلو ، سفال ، کار بافی و مو تابی از صنایع‌دستی شاخص میبد به شمار می‌رود.
همچنین در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی نشستی در فرمانداری میبد مبنی بر اینکه موضوع ناهنجاری‌ها در دستور ادارات و نهادهای شهرستان قرار گیرد، برگزار شد.
به گفته معاون فرمانداری میبد شرح وظایفی برای دستگاه‌های مختلف در راستای آسیب‌های اجتماعی تعیین و قرار شد با پیگیری‌های تخصصی و کارشناسی ، گزارش اقدامات انجام‌شده و برنامه‌ها و طرح‌های پیشنهادی را در کارگروه ارائه دهند.
ابوالحسنی افزود: گذشته از آنکه هر دستگاه و نهادی وظیفه‌ای دراین‌ارتباط دارد ، با توجه به اهمیت پیشگیری از آسیب‌ها در جامعه به‌عنوان یک شهروند تأثیرگذار، وظیفه شرعی و ذاتی ماست که در این خصوص گام برداریم .
وی یادآور شد: میبد بعد از یزد پرجمعیت‌ترین شهرستان و شهری صنعتی و مهاجرپذیر است ، ضروری است برای موضوع آسیب های اجتماعی برنامه‌ریزی و تدابیری اندیشیده شود.
رئیس اداره بهزیستی میبد نیز گزارشی از آمار طلاق و بحران در خانواده که شامل کودک‌آزاری ، همسر آزاری، بد سرپرستی ، خودکشی ، موارد خارج از عرف و... است ، ارائه کرد و افزود : ایجاد پایگاه سلامت اجتماعی، شرکت در صبحگاه مدارس باهدف معرفی خدمات اورژانس اجتماعی و ارائه مشاوره به دانش آموزان و ... در دستور کار است.
سید محسن فلاح عامل اصلی طلاق‌هایی که رخ‌داده را خیانت همسران به هم ، ارتباطات تلفنی و حضور در فضای مجازی بیان کرد.
در این نشست به آسیب‌های فضای مجازی،سرقت، فرار از خانه ، اعتیاد ، خودکشی ، پرخاشگری و ... که مرتبط با این موضوع است ، اشاره شد.
قرار دادن موضوع آسیب‌های اجتماعی برای تحقیقات دانشجویی و پایان‌نامه‌ها ، برگزاری دوره‌های آموزشی، تکیه‌بر آموزش روش استفاده درست از فنّاوری ، استفاده از پتانسیل خیرین در پیشگیری و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی ، تشکیل کارگروه‌ها و کمیته‌های اختصاصی قبل از تشکیل جلسه‌های عمومی جهت تعمق بیشتر در حوزه فضای مجازی و آسیب‌های اجتماعی به‌عنوان راهکارهای انجام‌شده و پیشنهادی مطرح شد.
مرکز شهرستان 100 هزارنفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار