مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد گفت: اصلاح الگوی کشت و توسعه گردشگری روستایی دو محور اصلی برای توسعه روستاها در استان یزد است.
کد خبر: ۶۷۶۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵ 05 November 2018

«محمود زارع رشکوئیه» در حاشیه بازدید از جشنواره «زعفران، طلای سرخ بهاباد» با بیان این‌که یکی از مؤلفه‌های توسعه روستایی استان بحث کشاورزی است، اظهار کرد: آنچه این فرصت را تهدید می‌کند، کاهش نزولات جوی و در نهایت کم‌آبی است.

وی افزود: برای فائق آمدن بر مشکلات کم‌آبی در حوزه کشاورزی دو راهکار تغییر در سیستم آبیاری و اصلاح الگوی کشت در مناطق مختلف استان در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد گردشگری را از دیگر موضوعات اصلی در توسعه روستایی دانست و گفت:‌ طبیعت‌گردی، ابنیه‌های تاریخی و میراث فرهنگی، گردشگری رویداد و همچنین گردشگری کشاورزی از جمله حوزه‌های مختلف گردشگری است که نقش مهمی در توسعه بیش از پیش روستاها ایفا می‌کند.

زارع رشکوئیه تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌های محلی به فراخور پتانسیل‌های موجود روستاها از اهمیت خاصی برخوردار است و می‌تواند مکملی برای توسعه روستاها باشد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره‌ زعفران؛ طلای سرخ بهاباد و معرفی گیاه زعفران به عنوان یک الگوی موفق برای کشاورزی یکی از برنامه‌های خوب در حوزه گردشگری رویداد است و ما امیدواریم با توجه به شرایط اقلیمی استان و کم‌آبخواه بودن این گیاه و همچنین توجیه اقتصادی آن شاهد ترویج این قابلیت در تمام مناطق روستایی استان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار