مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی یزد:
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد گفت: منطقه ویژه اقتصادی یزد به‌عنوان یکی از موفق‌ترین مناطق ویژه شرکت شهرک‌های صنعتی در کشور مطرح است.
کد خبر: ۶۷۶۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳ 05 November 2018

سیدمسعود عظیمی در نوزدهمین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که در سالن کوثر استانداری برگزار شد، گفت: منطقه ویژه اقتصادی یزد به‌عنوان یکی از موفق‌ترین مناطق ویژه شرکت شهرک‌های صنعتی در کشور مطرح است؛ چنانچه این منطقه به لحاظ کارکرد تولیدی دارای بیش از ۱۳۰ قرارداد و همچنین ۴۵ واحد آن به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: حوزه مدیریتی این منطقه توانسته با کمترین هزینه جاری بالاترین بهره‌وری را در حوزه مباحث اقتصادی و ایجاد ارزش‌افزوده داشته باشد که این مهم در کشور همواره موردتوجه است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی یزد واقع در جوار شهر یزد به‌عنوان یک مجتمع صنعتی، تجاری، خدماتی و رفاهی نقش قابل‌توجهی در جذب سرمایه‌گذاری‌های تجاری و اموال غیرمنقول بومی و بین‌المللی دارد، اظهار داشت: اساس ایجاد این منطقه ویژه، نیاز به ترویج و توسعه تجارت در سطح جهانی در ایران و ایجاد تنوع اقتصادی و فرصت‌زایی و همچنین ایجاد یک بستر قانونی برای حمایت از سرمایه‌گذاری‌ها و محرک‌های اقتصادی است.

عظیمی‌ با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی به منطقه‌ای دارای محدوده جغرافیایی اطلاق می‌شود که بنگاه‌های بازرگانی به‌واسطه قرار گرفتن در آن از طرح‌های تشویقی مالیاتی و مزایایی بهره‌مند شوند، تصریح کرد: این طرح می‌تواند به شیوه‌های گوناگون و مطابق با نیاز به توسعه اقتصادی در کشور میزبان پیاده‌سازی شود.

این مقام مسئول تأکید کرد: به‌منظور تعمیم مزیت‌های منطقه ویژه استان یزد به سایر محدوده‌های مستعد سرمایه‌گذاری استان، همچنین بهره‌مندی کارخانه‌های موجود توربین‌سازی غدیر از مزایای مناطق ویژه اقتصادی ونیز فراهم آوردن زیرساخت لازم برای استقرار صنایع مشابه و نیز کاربری‌های خاص پیشنهاد الحاق قطعه منفصله ۴۳۵ هکتاری به منطقه ویژه اقتصادی یزد تقدیم شده است.

وی، یکی از راهکارهای اساسی به‌منظور ایجاد مزیت‌های رقابتی را انتخاب مناطق بالفعل مستعد عنوان کرد و ابراز داشت: درواقع در این مناطق می‌توان شرایط مناسب را برای فعالیت واحدهای اقتصادی جهت حضور در بازارهای جهانی و رقابت با کالاهای ارائه‌شده از سوی شرکت‌های خارجی در مناطق ویژه اقتصادی ایجاد نمود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد در ادامه خاطرنشان کرد: درواقع طرح قطعه منفصله منطقه ویژه اقتصادی یزد در تاریخ پنجم بهمن‌ماه سال گذشته توسط شرکت شهرک‌های صنعتی مطرح و در تاریخ ۲۳ اسفندماه سال گذشته با تأکید استاندار یزد در جلسه‌ای در شرکت توربین‌سازی غدیر ادامه یافت که این منطقه در قطعه‌ای به مساحت ۴۳۵ هکتار پیشنهاد شده است.

عظیمی با اشاره به اینکه زمین انتخاب شده برای ایجاد قطعه منفصله منطقه ویژه اقتصادی یزد در کنار جاده کنارگذر یزد قرار دارد، عنوان کرد: اراضی موردنظر از فرودگاه یزد حدود ۱۲ کیلومتر و در هم‌جواری شهر یزد قرار دارد؛ لذا همان‌گونه که مشخص است موقعیت زمین ازنظر وجود دو عنصر ارتباطی و هم‌جواری که برای منطقه ویژه بسیار مناسب است و می‌تواند برای طرح بسیار اثرگذار باشد، برخوردار است.

این مقام مسئول در پایان یادآور شد: پیوند دانش‌بنیان‌های استان یزد در یک منطقه ویژه، استفاده از مزیت منطقه ویژه و سوارشدن بر مزیت‌های ویژه برای بالندگی و توسعه همگی ضرورت‌هایی است که به تشخیص شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان رسید و به‌اتفاق آراء این موضوع به تصویب رسید؛ همچنین شرکت شهرک‌های صنعتی استان را مکلف کرد تا این موضوع را پیگیری کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار