مدیر بخش نوزادان بیمارستان سیدالشهداء يزد:
مدیر بخش نوزادان بیمارستان سیدالشهداء يزد با اشاره به ویژگی‌های آیت الله شهید صدوقی در کمک به محرومان، در آستانه سالروز تاسيس اين بيمارستان، هدف از ايجاد آن در مکان فعلی را کمک به محرومان جامعه ذكر مي‌كند.
کد خبر: ۶۷۶۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵ 05 November 2018

دكتر «محمدعلی شهاب» با اشاره به 15 آبانماه سالروز ساخت بیمارستان خیری سیدالشهدا و نیت خیری که شهید صدوقی برای آن داشتند، اظهار مي‌كند: این مرکز درمانی با نگاه کمک به محرومان و تاکید شهید صدوقی در منطقه محرومي از شهر يزد، کلنگ‌زنی و ساخته شد.

وی مي‌افزايد: اندیشه نیک شهید صدوقی که همواره از علمای مردمی شهر یزد بودند و درد مردم را داشتند و برای حل مشکلات مردم پیش قدم بوده و از جان مایه می‌گذاشتند، باعث شد تا در این نقطه از شهر بیمارستانی ايجاد شود.

دكتر شهاب در اين رابطه تصريح مي‌كند: سومین شهید محراب در ماه آبان سال 49 مصادف با عید سعيد فطر، به مکان فعلی بیمارستان می‌آیند و در نقطه‌ای که ساختمانی نبود و به بیابان شبيه بود، برای ساخت بیمارستان با نگاه کمک به افراد مستمند افرادی را جمع می‌کنند تا این مرکز درمانی ايجاد شود.

وي عنوان مي‌كند: بسیاری از کسانی که در آن زمان برای کمک به محرومان اقدام کردند، امروز در بین ما نیستند، اما نیت خیرشان در جامعه جاری و ساری است.

به اعتقاد وي، هر کسي به هر نحوی و هر شکلی در راه اندازی و ساخت این بیمارستان قدم برداشته، ادامه‌دهنده راه شهید صدوقی برای خدمت به مردم و حل مشکلات و رفع نیازهای آن‌ها بوده است.

مدیر بخش نوزادان بیمارستان سیدالشهدا با اشاره به حضور خیران و واحدهای تولیدی به عنوان پشتیبان در اداره بیمارستان، مي‌گويد: شاکله بیمارستان بر این بوده تا خدمات بهداشتی و درمانی سازمان خیریه سیدالشهدا برای نیازمندان باشد و افراد ثروتمند و متمول برای تجهیز بیمارستان و هزینه‌های آن کمک کنند و قشر ضعیف جامعه از خدمات آن بهره مند باشند لذا امید است كه مسئولان امر در وزارت بهداشت با توجه به این مهم و نیت خیری که بنیانگذاران این مرکز درمانی داشتند، نسبت به حل مشکلات بیمارستان و عبور از بحران به آن کمک کنند.

شهاب با بیان اين كه شهید صدوقی و حتی امام جمعه فقید یزد که راه آن شهید بزرگوار را ادامه دادند، نگاه خاصی در تجهیز بیمارستان داشتند و همواره معتقد بودند که باید از بهترین‌ها در این مرکز استفاده شود، اظهار مي‌كند: بیمارستان در گذشته بخش زنان و حتی نوزادان نداشت و اندک اندک طی این سال‌ها با توسعه و پیشرفت و استفاده از بهترین وسایل و تجهیزات پزشکی، نقش موثر و پررنگی را در حوزه بهداشت و درمان جامعه یزد، ایفا کرده و با تجهیزاتی که برای خدمت به مردم به کار گرفته همواره به عنوان اولین‌ها در استان یزد شناخته شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار