نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: همه این تحریم‌ها و اعمال تحریم، صادرات نفت ایران را به صفر نمی‌رساند بلکه آبروی آمریکا را به صفر می‌رساند.
کد خبر: ۶۷۶۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳ 05 November 2018

کمال دهقانی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس، با بیان این که درسی که ما از تاریخ کشور و انقلاب اسلامی گرفتیم این است که باید مقاومت کنیم، گفت: اگر امروز شاهد این اقتدار هستیم که دوست و دشمن به آن اعتراف می‌کنند به دلیل روحیه مقاومت در برابر ظلم و استقلال طلبی شما و رهبری و آینده نگری حضرت امام و مقام معظم رهبری، ایثارگری و جانبازی نیروهای مسلح و بسیج و تلاش و اقدامات مسئولین در طول چند دهه اخیر است.

وی افزود:‌ همه این تحریم‌ها و اعمال تحریم، صادرات نفت ایران را به صفر نمی‌رساند بلکه آبروی آمریکا را به صفر می‌رساند. موفقیت در عرصه‌ داخلی و خارجی به وحدت و هم افزایی، برنامه ریزی، کار و تلاش و نظارت دقیق نیاز دارد.

دهقانی با اشاره به دو موضوع مهم استان یزد و حوزه شهرستان‌های تفت و میبد با بیان این که یزد استان صنعتی است و در این استان معاش و زندگی مردم به صنایع وابسته است، خاطرنشان کرد: دولت اخیرا تصمیم گرفته شرکت‌های صادر کننده کالا، پیمان سپاری ارزی انجام دهند و ما از آن استقبال می‌کنیم و آن را هم جهت منافع ملی می‌دانیم. سوال این است که آیا دولت زیر ساخت‌های لازم برای ارز در این زمینه را از طریق بانک‌ها فراهم کرده است؟

نماینده تفت و میبد تصریح کرد: امروز هزاران نفر در این صنعت اشتغال دارند و در مرز ورشکستگی قرار گرفتند. تولیدات هموار شده است و از صادرات خبری نیست. از وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی می‌خواهم این مشکل را هر چه سریعتر رسیدگی و حل و فصل کنند. در بخش معدن در حوزه صدور مجوز و بهره برداری در چند دهه گذشته درست عمل نشده. شیرکوه سرمایه خدادادی است اما در طول چند سال گذشته به دلیل مجوزهای غیر کارشناسی شخم زده شده و روستاییان منطقه را به مرز نابودی کشانده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس خطاب به وزیر کشور گفت: جناب وزیر صدور مجوزهای غلط و بدون مطالعه را متوقف کنید و فکری برای مجوزهای صادره قبلی کنید. یزد تشنه است و آب آشامیدنی ندارد. در جدول میزان بارش‌ها با متوسط ۶۰ میلی‌متر در سال جزء کم آب‌ترین استانهای کشور محسوب می‌شود که منابع آبی محدود و بی کیفیت نیز در صنایع استفاده می‌شود. صنایع کاشی و سرامیک با مقدار کمی آب ۵۰ درصد از کاشی کشور را تولید می‌کند و کارگران باید در دمای بالای ۵۰ درجه در سه شیفت کاری عرق بریزند تا مصداق بارز اقتصاد مقاومتی و ملی باشند تا با دوری از خانواده و کسب سقف طعم شیرین روزی حلال را با جان خود بچشند.

دهقانی خاطرنشان کرد:‌ از طرف دیگر صنایع فولاد خوزستان از این طریق می‌توانند در تولید ملی اثر گذار باشند. استان یزد با سالهای پیاپی خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند. ۷۰ درصد آب آشامیدنی استان از خارج از استان تامین می‌شود و تامین آب شرب برای مردم استان یزد محال است. آب رسانی به دلیل کمبود بارندگی در ۱۲ ماه سال انجام می‌شود. بالغ بر ۸۰ میلیارد بدهی به شرکت آب استان یزد تحمیل شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار