مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد خبر داد؛
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به اینکه هر شش روز یک وقف در استان انجام می شود گفت : گسترش فرهنگ وقف راه حل بسیاری از مشکلات جامعه است.
کد خبر: ۶۷۶۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳ 05 November 2018

حجت الاسلام حسین زارع زاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه هر شش روز یک وقف در استان یزد شکل می گیرد گفت: در صورت حمایت از نهاد وقف می توان درآمد وقف را به ده برابر رساند.

حجت الاسلام زارع زاده نقش رسانه در گسترش وقف را بسیار با ارزش دانست و افزود: خوشبختانه وقف در کل استان و حتی روستا‌ها به شکل‌های مختلف و گوناگون از جمله زمین کشاورزی ،گلخانه، زمین اداری و مسکونی گسترش یافته است.

وی یکی از اقدامات خوب در حوزه وقف را وقف‌های گروهی دانست و گفت: در چند سال اخیر چند فقره وقف به صورت گروهی در استان انجام شده است.

دیر کل اوقاف و امور خیریه استان برنامه‌های اوقاف برای هفته بزرگداشت نواختن زنگ وقف در مدارس، دیدار با امام جمعه ،تجلیل از مقام شهدا، نشست با فعالان اقتصادی غبار رویی مزار شهدا اعلام کرد.

حجت الاسلام زارع زاده با اشاره به اینکه گسترش فرهنگ وقف راه حل بسیاری از مشکلات جامعه است افزود : وقف می تواند شعار واگذاری خدمات به مردم را به رشته عمل درآورد.

وی گفت: یکی از مشکلات اساسی در زمینه وقف که به یکی از موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی تبدیل شده هزینه‌های سنگین برای صدور مجوز‌های لازم است که امیدواریم با همکاری نهاد‌های مختلف از جمله شهرداری این مشکل به زودی حل شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه از جمله اقدامات سال گذشته اوقاف در زمینه منفعتی ،موقوفاتی که در آمد آن باید صرف نیت واقف شود، را صدور ۴۸۸ سند اجاره‌ای برای موقوفات فاقد سند استیجاری، تجدید سه هزار و ۴۹۹سند اجاره‌ای، هزار و ۳۸ مورد بازدید از موقوفات، تصحیح و تکمیل و تایید اطلاعات ۲۶ هزار و ۱۵۹ مورد وقف دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار