رئیس اتحادیه میوه‌فروشان استان یزد گفت: سیب‌درختی بالاترین قیمت میوه را در بازار میوه و تره‌بار یزد به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۶۷۶۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶ 05 November 2018

حسین مشرف با اشاره به کاهش قیمت گوجه و سیب‌زمینی در هفته‌های اخیر در استان یزد، گفت: در حال حاضر قیمت گوجه در میادین استان از چهار هزار و ۵۰۰ تومان به سه هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است؛ همچنین قیمت سیب‌زمینی از سه هزار و ۵۰۰ تومان به دو هزار تومان رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر شاهد افزایش قیمت برخی از اقلام در بازار یزد هستیم؛ چنانچه در حال حاضر قیمت خیار گلخانه‌ای از دو هزار و ۳۰۰ تومان به سه هزار و ۳۰۰ تومان رسیده و همچنین خیار مینی از دو هزار و ۳۰۰ تومان به چهار هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه میوه‌فروشان استان یزد خشک‌سالی و سرمازدگی را عامل اصلی گرانی میوه در استان یزد دانست و اظهار داشت: امسال محصول سیب‌درختی در بازار استان یزد اندک است؛ چنانچه امسال درخت‌های سیب‌درختی نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش محصول داشته است و همچنین ۲۰ درصد این محصول تگرگ خورده است.

مشرف با بیان اینکه در حال حاضر سیب‌درختی مرغوب در میادین تره‌بار استان یزد به قیمت هشت هزار تومان به فروش می‌رسد، عنوان کرد: در حال حاضر می‌توان گفت که سیب‌درختی بالاترین قیمت را به خود اختصاص داده است؛ چنانچه در مغازه‌های میوه‌فروشی تا یازده هزار تومان به فروش می‌رسد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مغازه‌های سطح شهر یزد مجاز به افزایش ۳۰ درصدی قیمت میوه‌ها هستند، تصریح کرد: درواقع تقاضای خرید از سوی مردم برای خرید میوه نسبت به سال گذشته به دلیل کمبود میوه کاهش‌یافته است؛ همچنین انتظار این است که جلوی صادرات گوجه و سیب‌زمینی در استان یزد گرفته شود.

وی با تأکید بر نظارت بر قیمت میوه‌ها در مغازه‌های میوه‌فروشی سطح شهر توسط بازرسان اتحادیه و همچنین بازرسان سازمان صمت، خاطرنشان کرد: این نظارت‌ها همه هفته انجام می‌شود؛ چنانچه ۸۰ درصد کنترل روی نرخ‌های میوه وجود دارد.

رئیس اتحادیه میوه‌فروشان استان یزد در پایان با بیان اینکه قیمت میوه‌ها بر اساس کیفیت متفاوت است، عنوان کرد: برخی از مغازه‌ها ممکن است به دلیل کیفیت و یا اینکه در میادین به قیمت بالاتر محصولی را خریداری کرده‌اند، در مغازه‌های خود آن محصول را در مقایسه با دیگر مغازه‌ها تا حدودی گران‌تر بفروشند و این همان دلیل تفاوت قیمت در برخی از مغازه‌های میوه‌فروشی با سایر مغازه‌هاست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار