عضو هیئت مدیره شرکت تعاونی کشاورزی ارگانیک؛
عضو هیئت مدیره شرکت تعاونی کشاورزی ارگانیک گفت: کشاورزان یزدی باید به سمت کشاورزی ارگانیک و توسعه پایدار پیش بروند تا به اقتصاد پایدار و اشتغال زایی برسند.
کد خبر: ۶۷۶۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲ 04 November 2018

علی متولی زاده اردکانی عضو هیئت مدیره شرکت تعاونی کشاورزی ارگانیک در نشست کشاورزی ارگانیک و توسعه پایدار گفت: کشاورزی ارگانیک و توسعه پایدار باعث دستیابی به امنیت غذایی و بهبود تغذیه و ترویج کشاورزی پایدار می شود.

متولی زاده اردکانی افزود: دستیابی به امنیت غذایی و بهبود تغذیه سالم، تضمین زندگی سالم و ترویج کشاورزی پایدار است.

وی ادامه داد: استفاده از ماشین آلات سنگین و مواد تراریخته از ویژگی های کشاورزی ارگانیک است.

متولی افزود: بر اساس اطلاعات سازمان ملل از تعداد ۶۶ محصول اصلی کشاورزی ایران، ۷ محصول زراعی و ۵ محصول باغی در رتبه های اول تا دهم قراد دارند.

وی همچنین به محصولات صادراتی ایران نظیر پسته، زعفران، انار و اسانس گل محمدی به کشور های اروپایی و اسیایی اشاره کرد و گفت: کشاورزان یزدی باید به سمت کشاورزی ارگانیک و توسعه پایدار محصولات خود پیش بروند تا به دنبال آن باعث رسیدن به اقتصاد پایدار و اشتغال زایی شوند.

محصولات ارگانیک محصولاتی هستند که در تمام مراحل رشد با سیستم طبیعی هماهنگ بوده و در خاکی که از چند سال قبل هیچ‌گونه سموم دفع آفات گیاهی نظیر، علف هرزکش‌ها، قارچ‌کش‌ها و مواد شیمیایی در آن استفاده نشده و فقط با مواد طبیعی مانند کمپوست گیاهی تقویت می‌شود، رشد می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار