رئیس شورای شهر یزد:
رئیس شورای اسلامی شهر یزد از انتخاب شدن شهردار جدید یزد در شنبه هفته آینده خبر داد.
کد خبر: ۶۷۶۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲ 04 November 2018

غلامعلی سفید شامگاه شنبه در یک‌صد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد ضمن گرامیداشت روز ۱۳ آبان، گفت: روز ۱۳ آبان با تاریخ ایران ارتباطی برقرار کرده است که تبعید امام خمینی (ره) و شروع نهضت، تیراندازی به دانش آموزان در این روز و تسخیر لانه جاسوسی در این روز انجام شد و اخیراً نیز تحریم‌ها را در روز ۱۳ آبان گذاشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه این روز، روز پربار و پرحجم ازنظر وقایع بوده است، افزود: این روز مظهر مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی شده و می‌تواند مظهر مقاومت باشد و ان‌شاءالله به آن توجه و تکریم کنیم و با کمک مردم از تنگناها عبور کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد ضمن گرامیداشت سالروز شهادت پیامبر اکرم (ص)، حضرت امام حسن مجتبی (ع) و حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع)، تصریح کرد: ان‌شاءالله بتوانیم رهرو خوبی برای ائمه (ع) باشیم و نیز در همین روزها، روز فرهنگ عمومی و روز وقف راداریم که از سازمان اوقاف می‌خواهم، وقف در بستر توسعه یزد معنی پیدا کند.

سفید در خصوص شهردار جدید یزد، اظهار داشت: از زمانی که آقای جمالی‌نژاد رفتند، بحث انتخاب شهردار مطرح‌شده و تأکید ما این بود گزینه مناسبی انتخاب شود که هم توان، تجربه، سلیقه، آمادگی، تلاش و دوام داشته باشد.

این مقام مسئول بابیان اینکه رزومه‌های افراد مختلف گرفته و افراد بسیار خوبی در آن گزینه‌ها بود، اذعان داشت: چنانچه کسی دعوت نشده به این معنا نیست که توان کاری نداشته و یا انسان ارزشمندی نبوده است.

وی ادامه داد: از مدیران درون شهرداری، معاونت‌ها و حتی غیر معاونت‌ها و افراد مختلف یزدی در ادارات و از شهرداری تهران و معاونت عمرانی استانداری اصفهان نیز در گزینه‌های شهردار جدید بودند و مرتباً رزومه‌های آن‌ها برای تمام اعضای شورای اسلامی شهر فرستاده‌شده که همه در جریان قرار گیرند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد اضافه کرد: در جلسه هیئت‌رئیسه به نمایندگی از اعضای شورای اسلامی شهر، آقایان عباسی و شایق به نمایندگی از همه رزومه‌ها را بررسی و پنج نفر را انتخاب کنند که آن افراد بیشتر موردبررسی قرار گیرند و با بررسی دوستان چهار نفر انتخاب شدند که یکی از آن‌ها بازنشسته بود که طبق قانون بررسی شد.

سفید یادآور شد: یکی از سه نفر دیگر، آقای مقدس‌زاده معاون عمرانی فعلی استانداری اصفهان، اصالتاً مشهدی و در شهرداری تهران به‌عنوان شهردار مناطق کارکردند و مدتی نیز رئیس خانه‌سازی سازمان تأمین اجتماعی بودند و رشته تحصیلی وی مالی بوده و مسلط بر مسائل مالی و اجرایی و آشنایی با مسائل شهرداری است.

این مقام مسئول بابیان اینکه یکی دیگر از دوستان، آقای محسنی بودند که ظاهراً شهردار منطقه شش تهران و دوستان وی را معرفی کردند و دیگری آقای فرهمند از معاون فعلی شهرداری یزد و معاون شهرسازی هستند که این سه نفر برای بررسی بیشتر در اولویت قرار گرفتند، ابراز داشت: از آن‌ها رزومه بیشتر درخواست شد که آقای مقدس‌زاده چند روز پیش به یزد سفر کردند که وی گفت: برنامه‌ای ارائه نمی‌دهم، به جهت اینکه شورای اسلامی شهر برنامه‌ای برای این دوره داشته و بنده نمی‌خواهم برنامه شمارا به هم بریزم.

وی ادامه داد: بیشتر رویکردهای خود را برای اجرای این برنامه‌ها دارم که رویکرد وی عمدتاً در بخش اقتصادی بود و تأکید وی بر این است که از توان مالی و سرمایه مردم استان، کشور و بیرون استفاده کنم و نمی‌توان به پول دولت و شهرداری برای اجرای پروژه‌ها تکیه کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در پایان خاطرنشان کرد: آقای فرهمند چون در یزد بودند، تصمیم بر این شد که همه اعضای شورای اسلامی شهر باشند که با وی صحبتی داشته باشیم و شورای اسلامی شهر تقریباً باید بین این دو نفر انتخاب خود را انجام و ان‌شاءالله شنبه هفته آینده شهردار را انتخاب خواهیم کرد و انتخاب شهردار به ماه ربیع‌الاول موکول می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار