طرح ملی باشگاه‌کتاب‌خوانی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردکان در این شهر افتتاح شد.
کد خبر: ۶۷۶۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸ 04 November 2018

«رقیه کرمانیان» معاون فرماندار اردکان در بازدید از مراسم کتاب‌خوانی کودکان و آیین افتتاح طرح ملی باشگاه‌کتاب‌خوانی با بیان اینکه دین اسلام برای مطالعه و کسب علم ارزش و اعتبار ویژه‌ای قائل است، گفت: اهمیت کتاب‌خوانی در اسلام به حدی است که معجزه پیامبر اکرم (ص) از نوع کتاب است و در این مصحف مقدس هم اولین آیاتی که بر پیامبر (ص) نازل‌شده با امر به خواندن توأم است.

وی افزود: اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی در اسلام تا حدی است که خداوند متعال به قلم و به آنچه می‌نویسد، قسم یاد می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردکان با تأکید بر این نکته که مطالعه باید به‌عنوان یک نیاز و ضرورت دائمی در میان آحاد جامعه احساس شود، گفت: کتاب و کتاب‌خوانی باید از سنین کودکی به‌عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود به‌ نحوی‌که در سنین جوانی و بزرگ‌سالی نتوان در جامعه فردی را یافت که با کتاب بیگانه باشد.

وی در ادامه برگزاری مراسم کتاب‌خوانی دسته‌جمعی را یکی از روش‌های مؤثر در گرایش و اقبال همگان به امر مطالعه ذکر و اظهار کرد: این‌گونه مراسم باید طبق اصول و معیارهای سنجیده برگزار شود و کتاب‌هایی که بینش، معرفت و باورهای صحیح را در جامعه منتشر می‌کنند در اولویت برنامه‌ریزی‌های دستگاه‌های مربوط قرار گیرد.

کرمانیان در پایان بر اهمیت و نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در ترویج و اشاعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی تأکید کرد و برگزاری چنین برنامه‌هایی را از سوی تمام تشکل‌ها خواستار شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار