رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد:
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۰۰ اتوبوس در سطح شهرداریم، گفت: حمل و نقل شهری یزد به ۶۰۰ اتوبوس دیگر نیازمند است.
کد خبر: ۶۷۶۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶ 04 November 2018

محسن عباسی‌هرفته شامگاه در یک‌صد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد، گفت: در خصوص توجه به حمل‌ونقل عمومی آیین‌نامه تشویقی و تنبیهی رانندگان اتوبوس بررسی و مقرر شد به‌جای افزایش یکپارچه یارانه‌ای که شهرداری به رانندگان شرکت اتوبوس‌رانی می‌دهد، در قالب ارزیابی مردم از کیفیت و کمیت سرویس‌ها دارند، امتیاز که رانندگان از اتوبوس‌ها می‌گیرند، این رایانه‌ها بین اتوبوس‌های مختلف متغیر باشد.

وی از بررسی شدن افزایش پرداخت نقدی بلیت اتوبوس سخن گفت و افزود: کسانی که نقدی پرداخت می‌کنند، دو برابر کسانی که باکارت پرداخت می‌کنند، هزینه بپردازند و در داخل اتوبوس‌ها توسط راننده‌ها کارت بلیت فروخته شود که مشکلی نباشد و مردم بتوانند به‌راحتی دسترسی به کارت بلیت داشته باشند.

رئیس کمیسیون عمران با اشاره به اینکه باید سرفاصله زمانی اتوبوس‌ها را به استاندارد نزدیک کنیم، تصریح کرد: حداقل به ۸۰ اتوبوس دیگر نیازمندیم که قرار شده هزینه آن از طریق وام و مشارکت بخش خصوصی تأمین شود که قرار شده شهرداری لایحه آن را برای ما بفرستد.

عباسی‌هرفته اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰۰ اتوبوس در سطح شهرداریم و استاندارها می‌گویند ما به ۶۰۰ اتوبوس دیگر در سطح شهر لازم داریم و قاعدتاً امکان خروج اتوبوس‌های فرسوده وجود ندارد و با توجه به شرایط اقتصادی لازم است این اتوبوس‌ها بازسازی و کماکان در ناوگان مورداستفاده قرار گیرند.

این مقام مسئول ادامه داد: پروژه مشارکتی بلوار طالقانی موردبررسی قرار گرفت و پروژه‌ای که در دوره‌های قبل شروع‌شده، در چند ماه اخیر پیشرفت خوبی داشته است.

وی درخواست رئیس سابق شورای شهر چهارم در خصوص کمک شهرداری به ساخت مجموعه خانه و دفتر امام‌جمعه در بافت تاریخی در مجاورت مسجد ملااسماعیل را به اعضای شورای شهر رساند و ابراز داشت: با توجه به تأکیدی که شورا در حفظ کاربری‌های عمومی و فعالیت‌های اجتماعی در بافت دارد و با توجه به اینکه نماز جمعه یکی از عملکردهایی است که در حال حاضر در بافت اتفاق می‌افتد، پیشنهاد دادند: شورا کمک کند که دفتر امام‌جمعه در بافت تاریخی تکمیل شود.

رئیس کمیسیون عمران در پایان با اشاره به اینکه همکاران این کمیسیون با کلیات این کار موافق بودند و کم و کیف آن باید بررسی شود، خاطرنشان کرد: شهرداری در پیشنهادیِ بودجه سال ۹۸ این بودجه را ببیند و در شورا و چنانچه اعضای شورا نظر مثبت داشتند، نهایتاً تعیین تکلیف و بودجه‌ای برای آن در نظر گرفته شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار