یزد ـ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار در یزد خبر داد.
کد خبر: ۶۷۵۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴ 01 November 2018

محمدحسین ریاحی  اظهار داشت: سامانه جامع روابط کار که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طراحی شده، در یزد نیز فعال و ثبت نام کارگران و کارفرمایان یزدی این سامانه آغاز شده است.

وی بیان کرد: تمام کارگران و کارفرمایان استان یزد باید با حضور در دفاتر پیشخوان دولت در این سامانه ثبت نام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد خاطرنشان کرد: این سامانه با هدف شفاف سازی اطلاعات جامعه کارگری و کارفرمایی در استان‌های مختلف کشور راه اندازی شده است.

ریاحی عنوان کرد: در این سامانه حدود ۳۰ خدمت در حوزه روابط کار، هم برای کارگران و هم برای کارفرمایان پیش بینی شده که علاوه بر شفافیت در اطلاعات، امکان نظارت و پایش وضع موجود حاکم بر روابط کاری را به سیاستگذاران می دهد.

وی، ثبت الکترونیکی شکایات کارگران بدون مراجعه حضوری به مراجع حل اختلاف و ثبت قراردادهای کار نیروی انسانی توسط کارفرمایان را بخشی از کاربردهای سامانه جامع روابط کار اعلام کرد.

ریاحی در مورد مدارک مورد نیاز برای ثبت نام نیز اظهار داشت: کارگران و کارفرمایان برای ثبت نام در سامانه جامع روابط کار با در دست داشتن مدارک هویتی خود، فقط یکبار با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نسبت به دریافت نام کاربری و رمز عبور اقدام کنند.

وی یادآور شد: سامانه جامع روابط کار از طریق آدرس اینترنتی http://prkar.mcls.gov.ir قابل دسترسی است و کارگران و کارفرمایان پس از تشکیل پرونده در دفاتر پیشخوان دولت می توانند اطلاعات خود را با ورود به سامانه ثبت کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار