معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور آخرین آمار مربوط به تردد زائران ایرانی به کشور عراق از طریق سه گذرگاه مرزی مهران، شلمچه و چذابه ویژه ایام اربعین را ۲ میلیون ۳۴۶ هزار نفر اعلام کرد.
کد خبر: ۶۷۴۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۲ 31 October 2018

به گزارش تابناک یزد، به نقل از ایرنا، داریوش امانی روز سه شنبه در جریان بازدید از مرز چذابه اظهارداشت: از ابتدای سفر زائران اربعین تعداد یک میلیون و 367 هزار و 182 نفر از طریق مرز مهران، 690 هزار و 439 نفر از گذرگاه مرزی شلمچه و تعداد 305 هزار و 31 نفر از مرز چذابه تردد داشته اند.

وی تعداد خروجی از مرز شلمچه را 507 هزار و 903 نفر و ورود را 182 هزار و 536 نفر عنوان کرد و گفت: همچنین خروجی ثبت شده از چذابه 331 هزار و 909 نفر بوده که تاکنون 73 هزارو 113 نفر به کشور بازگشته اند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور یادآور شد: به منظور جابجایی مسافر تاکنون 21 هزار و 982 سرویس ارائه شده است.

امانی با اشاره به افزایش ظرفیت پارکینگ ها در پایانه های مرزی، عنوان کرد: زیرساخت ها امسال نسبت به گذشته بهبود داشته ولی با این وجود تلاش می شود تا برخی از نواقص در پایانه ها طی سال آینده رفع شود.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ظرفیت پارکینگ های اربعین در مهران را 120 هزار خودرو در 100 هکتار اعلام کرد و گفت: همچنین این ظرفیت در شلمچه54 هزار و مرز چذابه 37 هزار خودرو است.

وی همچنین در پاسخ به برخی انتقادات در خصوص ترافیک شدید زائران در منطقه صفر مرزی و ورود به پایانه ، گفت: زائران طی 20 روز به عتبات عزیمت کرده اند و طی 2 تا سه روز قصد بازگشت به داخل کشور را دارند و این امر باعث ایجاد ترافیک در این حوزه شده و این موضوع یک امر طبیعی است.

امانی در بخش دیگری از بازدید خود از پایانه چذابه به نصب دوربین های پلاک خوان در پارکینگ ها اشاره کرد و افزود: دوربین های نصب شده این امکان را دارند که مشخص کند ترددهای انجام شده از کدام استانهای کشور به پایانه ها انجام شده است.

گفتنی است، تاکنون مبلغ 300 میلیارد ریال در پایانه چذابه جهت ایجاد زیرساخت های لازم هزینه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار