مدیرکل میراث فرهنگی یزد:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد از نظر مثبت ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی نسبت به ثبت جهانی زیلوی میبد خبر داد.
کد خبر: ۶۷۳۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳ 28 October 2018

سید مصطفی فاطمی در جلسه ثبت زیلو میبد که با حضور ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی در سالن حمیدیای استانداری برگزار شد، گفت: درواقع پس از تهیه پرونده ثبت ملی زیلو استان یزد، این پرونده به شورای جهانی صنایع‌دستی ارسال شد و در این راستا قابلیت ثبت این مهم به تائید رسید و قرار بر این شد که برای بررسی بیشتر این مهم توسط ارزیابان شورا موردبررسی قرار گیرد.

وی افزود: خوشبختانه دو روز پیش ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی وارد استان شدند و مورد استقبال خوب مردم شهرستان میبد قرار گرفتند؛ همچنین خوشبختانه تکاپویی خوبی نیز در شهرستان به راه افتاده؛ چنانچه که در این راستا اقدامات خوبی برای معرفی زیلو توسط شهرداری در شهرستان میبد انجام داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد با بیان اینکه در این روند بسیاری از کارگاه‌های زیلوی شهرستان میبد دوباره باز شده‌اند، اظهار داشت: درواقع در شهرستان میبد در این چندروزه حرکتی آغازشده که این حرکت بی‌سابقه بوده است.

فاطمی با اشاره به اینکه روز گذشته بازدید ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی در شهرستان میبد آغاز شده است، عنوان کرد: درواقع روز گذشته این ارزیابان به شرکت‌های تعاونی، کارگاه‌های خصوصی و موزه تولیدکننده زیلو بازدید کرده‌اند که امروز این بازدید کماکان ادامه دارد.

این مقام مسئول بیان داشت: درواقع گزارش ارزیابان پس از بازگشت به شورای جهانی صنایع‌دستی ارسال خواهد شد که پس از تائید روسای قاره‌ها این مصوبه برای رأی‌گیری نهایی به شورای جهانی صنایع‌دستی که مقر آن در انگلستان است، ارسال می‌شود که حدود سه ماه طول می‌کشد تا شاهد نظر نهایی شورا باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه تاکنون به نظر می‌رسد روند ثبت جهانی زیلوی شهرستان میبد مطلوب باشد، تصریح کرد: امید است که با نظر خوب و مطلوب ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی و همچنین نتیجه مثبت شورا، شاهد ثبت جهانی زیلوی شهرستان میبد باشیم و از این طریق یک‌بار دیگر برگ زرینی از استان یزد در جهان رقم بخورد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار