معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: سازمان نظام‌مهندسی استان یزد بایستی به دنبال راهکارهایی برای تشویق مردم به اخذ پروانه ساخت باشد.
کد خبر: ۶۷۳۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷ 27 October 2018

محسن صادقیان در مراسم تودیع و معارفه هیئت‌مدیره‌های سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان یزد که در سالن کوثر استانداری برگزار شد، گفت: امیدواریم که شروع کار نظام‌مهندسی با مجموعه هیئت‌مدیره جدید باعث خیروبرکت بیشتری برای استان شود و با اقدامات مؤثر این مجموعه شاهد آینده بهتری در ساخت‌سازهای استان باشیم.

وی افزود: قطعاً نقش و اهمیت نظام‌مهندسی در ساخت‌وسازها بر کسی پوشیده نیست؛ همچنین انتظاراتی که مردم از این نظام دارند، این انتظارات بسی جای تأمل و بررسی دارد؛ چه‌بسا که بسیاری از آن‌ها قابل نقد و بررسی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با اشاره به‌ضرورت اعتمادسازی مجموعه نظام‌مهندسی استان در بین آحاد جامعه، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیار دیده شده است که مردم در فعالیت‌های عمرانی اعتماد لازم را به مجموعه مهندسی ندارند؛ شاید رفتار این مجموعه باعث شده که این اعتماد در بین مردم خدشه‌دار شود که در این راستا بایستی بیش از بیش تلاش کرد.

صادقیان با بیان اینکه امضا فروشی در بین مهندسین از نگاه مردم بسیار قابل‌توجه است، اظهار داشت: در حقیقت قانون نظام‌مهندسی کشورمان امروزه نیاز به اصلاح دارد که این مهم در مجلس در حال پیگیری است؛ اما بررسی اصلاح و فرآیندها حتی شیوه‌نامه وزیر راه و شهرسازی که در این راستا تدوین و ابلاغ شده است، آن هم بایستی موردبررسی بیشتر قرار گیرد.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه کیفیت اجرای کار و شفافیت در اجرای امور قطعاً بایستی موردتوجه این مجموعه قرار گیرد، عنوان کرد: در استان بایستی هماهنگی لازم بین کمیسیون ماده ۱۰۰، نظام‌مهندسی و شهرداری ایجاد شود؛ همچنین درصددیم تا از حضور بخش‌های غیردولتی در تمام امور فنی استان استقبال بیشتری صورت گیرد؛ چراکه توان دولتی‌ها در بحث‌های عمرانی بسیار کم است و در این راستا توانمند نیست.

وی بیان داشت: در حال حاضر از حضور پررنگ نظام‌مهندسی در بحث‌های شورای فنی و کارگروه‌های زیربنایی استان استقبال می‌شود و در این راستا نظرات و دیدگاه آن‌ها بسیار قابل‌احترام است و امیدواریم که کمیته ویژه بررسی تخلفات ساختمانی در استان یزد شکل گیرد تا بتوانیم بحث تخلفات ساخت‌وساز استان یزد را مورد بازبینی قرار دهیم که قطعاً این مهم در استان یزد می‌تواند اجرایی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در پایان با بیان اینکه در حقیقت بایستی جرائم کمسیون‌های ماده ۱۰۰ به‌گونه‌ای تدوین شود که بازدارنده باشد، ابراز داشت: در حال حاضر انتظار این است که وحدت رویه‌ای در کمسیون ماده ۱۰۰ ایجاد شود؛ همچنین سازمان نظام‌مهندسی استان یزد بایستی به دنبال راهکارهایی در راستای تشویق مردم در اخذ پروانه ساخت باشد که قطعاً این مهم نیاز به بررسی بیشتری دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار