یک پژوهشگر و کارشناس طب سنتی گفت: عوامل محیطی مانند تغذیه، آب و هوا، اقلیم، بیماری ها و ورزش، در افزایش قد تاثیرگذار است.
کد خبر: ۶۷۱۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵ 05 November 2018

به گزارش تابناک یزد، از مهر، مرتضی ترابی کارشناس طب سوزنی و سنتی، با بیان اینکه مهم ترین عامل افزایش قد در انسان ترشح هورمون رشد است، به تحقیقات صورت گرفته اشاره کرد و افزود: بر اساس این تحقیقات طب سوزنی علاوه بر افزایش هورمون رشد، باعث تنظیم تمام هورمون های بدن نیز می شود.

وی افزود: تحقیقات نشان می دهد طب سوزنی با افزایش انرژی و قوای حیاتی بدن باعث افزایش هورمون رشد می شود و بدین طریق رشد قد را تسریع می کند.

به گفته این محقق ایرانی، نقش طب سوزنی در رشد قد قبل از دوران بلوغ بسیار بارزتراست از این رو کسانی که می خواهند از این روش استفاده کنند بهتر است قبل از سن بلوغ و یا در آغاز دوره بلوغ درمان را شروع کنند.

وی تاکید کرد: میزان افزایش قد با طب سوزنی بستگی به سن زمان شروع درمان دارد بنابراین هرچه زودتر شروع شود، اثر درمان بهتر است.

ترابی، میزان افزایش قد با طب سوزنی را منوط به رعایت سه عامل زمان شروع درمان، ژنتیک و مزاج و طبع افراد تحت درمان دانست و گفت: در هر صورت باز بودن صفحات رشد استخوانی که با گرافی های رادیولوژی از استخوان مچ دست بررسی می شود لازمه تاثیر اثر طب سوزنی بر روی افزایش قد است.

وی با اشاره به اینکه قد پدر و مادر بر اساس علم ژنتیک بر میزان افزایش قد افراد تاثیر گذار خواهد بود، گفت: همچنین در مزاج های گرم و خشک (صفراوی) و مزاج های گرم و تر(دموی) افزایش قد بیشتر از مزاج های سوداوی(سردوخشک) و بلغمی(سرد و تر) است.

ترابی در عین حال عوامل محیطی تاثیر گذار نیز مانند تغذیه، آب و هوا، اقلیم و بیماری ها و ورزش را در افزایش قد بی تاثیر ندانست و با بیان اینکه زمان درمان برای تحریک کافی و موثر ایجاد رشد حداقل ۳۰ جلسه طب سوزنی بخ صورت روزانه یا یک روز در میان و یا هفته ای دو بار است، تاکید کرد: طب سوزنی اگر به دست کارشناس مربوطه صورت گیرد نه تنها هیچگونه عوارضی در پی نخواهد داشت بلکه باعث تعادل و تنظیم تمام سیستم های بدن شده و از بسیاری از بیماری ها پیشگیری می کند.

این کارشناس طب سنتی و سوزنی با اشاره به تجربه ۱۵ ساله کار بر روی رشد قد، افزود: بعد از بسته شدن صفحات رشد استخوانی که حدود ۱۷ تا ۲۰ سال است، دیگر امکان افزایش قد وجود ندارد و نباید فریب تبلیغات فضاهای مجازی را خورد.

وی گفت: برای پایان یافتن رشد قد نمی توان عدد سنی دقیقی بیان کرد چون در افراد مختلف و دختران و پسران متفاوت است و روش تعیین دقیق آن، بررسی بر روی گرافی مچ دست است. لذا به نظر بنده، در زمانی که امکان افزایش قد وجود دارد بهترین و بی ضررترین و سالم ترین روش استفاده از طب سوزنی و سنتی توسط کارشناس مربوطه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار