معاون نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: ۲۵ گشت بازرسی به طور مداوم کار نظارت برقیمت اجناس بازار را برعهده دارند.
کد خبر: ۶۷۱۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹ 23 October 2018

به گزارش تابناک به نقل ازفارس،عباس سجادی‌راد ، اظهار داشت: به صورت روزانه 25 اکیپ مشترک سازمان صنعت و معدن با بازدید مداوم از واحدهای صنفی کار نظارت بر قیمت اجناس را برعهده دارند.

معاون نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه افزود: گشت‌‌های بازرسی متشکل از اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و نیز اداره‌کل تعزیرات حکومتی و سایر دستگاه‌های نظارتی در راستای جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها به درب مغازها مراجعه و از آن‌ها بازدید می‌کنند.

مشخص نبودن قیمت برروی اجناس، قیمت واقعی کالا‌ها را برای خریدار مشخص نمی‌کند که به گفته سجادی‌راد، فروشندگان به خاطر این موضوع جریمه می‌شوند.

وی از واحدهای صنفی خواست، درصد سود قانونی را حتما رعایت کنند و اجناس برچسب قیمت داشته باشند، چرا که با هر مغازه که قانون را رعایت نکند برخورد قانونی می‌شود.

سجادی‌راد در ادامه در اجرای طرح سامانه جامع انبارها از تمامی واحد‌های صنفی و غیرصنفی که دارای انبار هستند درخواست کرد در اسرع‌وقت نسبت به اعلام آدرس و مشخصات محل انبار همراه با کالاهای آن که دارای مجوزهای قانونی لازم هستند برای ثبت در سامانه جامع انبارها اقدام کنند.

وی افزود: در غیر این‌صورت و بنا بر ماده چهار قانون احتکار محسوب شده که ضمن کشف و ضبط کالا‌های موجود در انبار و سایر جرایم در نظر گرفته شده در قانون فرد محتکر به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

معاون نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در پایان از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه محل تجمیع و دپوی کالا به‌خصوص کالاهای اساسی شامل برنج، روغن و... مراتب را گزارش دهند.

 

 

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار