رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: برخی افراد برای افزایش قد به جراحان ارتوپدی مراجعه می‌کنند درحالی که ارتوپدی جراحی زیبایی ندارد و انجام این جراحی غیرضروری می تواند عوارض جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.
کد خبر: ۶۷۱۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰ 23 October 2018

به گزارش تابناک یزد، به نقل از ایرنا، محمد رازی روز سه شنبه در دومین روز از بیست و ششمین کنگره سالیانه انجمن جراحی ارتوپدی ایران افزود: جراحی برای افزایش قد را تنها در مواردی خاص و نادر به عنوان مثال فردی که به دلیل نوعی بیماری یکی از پاهایش کوتاهتر از دیگری باشد، آن هم با تایید جراحان متخصص ارتوپدی و به صورت محدود می توان انجام داد.

وی درباره میزان خطاهای ارتوپدی یا قصور پزشکان در این حوزه اظهار داشت: گاهی ‌جراحان ارتوپدی با کسانی مواجه هستند که در تروما یا حوادث دچار آسیب شده‌اند و بیماران متصور هستند که بعد از جراحی صددرصد به حالت قبل از حادثه بازمی گردند؛ درحالی که این توقع غیرقابل دستیابی است و نارضایتی آنها را می‌تواند به همراه داشته باشد چراکه تصور می کنند قصوری در این زمینه رخ داده است.

رازی ادامه داد: جراحان ارتوپدی کمک می‌کنند که فرد از معلولیت شدید نجات یابد و خطر مرگ او را تهدید نکند. همچنین تا حدود زیادی آسیب به فرد رفع شود ولی در بسیاری از مواقع این توقع ایده آل جامه عمل نمی‌پوشد و بیماران نارضایتی‌هایی دارند.

وی تصریح کرد: عارضه پزشکی با قصور متفاوت است و تصادفات می‌تواند با عوارض شدیدی همراه باشد که جراح ارتوپد تلاش می‌کند آنها را به میزان زیادی بکاهد و چنانچه همه آسیب ها مرتفع نشد، دلیل آن قصور پزشکی نیست.

به گفته رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران، شکایت از پزشکان ارتوپدی بسیار بالا است که علت آن بیشتر به عدم درک آسیب، حادثه، بیماری، نشناختن تفاوت عارضه با قصور و تحریک توسط برخی افراد مرتبط است.

بیست و ششمین کنگره سالیانه انجمن جراحی ارتوپدی ایران تا چهارم آبان ماه با حضور مهمانان داخلی و خارجی و صاحب‌نظران برجسته در تهران در حال برگزاری است و جدیدترین مباحث علمی در زمینه‌های مختلف ارتوپدی از جمله شانه، زانو، دست و لگن طی آن مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار