مدیرکل محیط زیست یزد:
مدیرکل محیط زیست یزد با بیان این‌که شکل‌گیری توسعه شهری در بستر محیط زیست اجتناب ناپذیر است، ‌گفت:‌ تاکنون هیچ مجوز بهره‌برداری از معادن دی 19 در استان یزد صادر نشده است.
کد خبر: ۶۷۱۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲ 23 October 2018

«نیره پورملایی» با بیان این‌که بهره‌برداری از معدن دی 19 مستلزم ارزیابی ‌های زیست محیطی توسط سازمان محیط زیست استان است،‌اظهار کرد:‌ محیط زیست تاکنون مجوزی برای بهره‌برداری معادن دی 19صادر نکرده و تنها برای مطالعات مجوز اخذ شده است .

وی توسعه پایدار در جامعه را امری ضروری دانست و بیان کرد: شکل‌گیری توسعه شهری در بستر محیط زیست اجتناب ناپذیر است.

مدیرکل محیط زیست استان یزد گفت: باید در کنار فعالیت‌هایی که در دستور کار توسعه حوزه‌های مختلف قرار می‌گیرد مباحث محیط زیست هم دیده شوند تا توسعه پایدار با اولویت تأمین سلامت انسانی شکل گیرد.

پورملایی در ادامه کمبود نیرو و امکانات را یکی از مشکلات سازمان محیط زیست استان یزد دانست و بیان کرد: در سطح دنیا به طور میانگین هر یک هزار هکتار یک محیط‌بان فعالیت دارد ولی در ایران هر 12 هزار هکتار یک محیط بان است و این در حالی است که در استان یزد در هر 40 هزار هکتار یک محیط بان خدمت می‌کند.

این مسئول بر ضرورت همکاری مردم در راه حفاظت از محیط زیست تاکید کرد و گفت: تعداد محیط‌بانان رسمی، پیمانی، قراردادی و شرکتی در استان یزد حدود 70نفر است .

مدیرکل محیط زیست استان یزد در پایان سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده این نهاد برای شهرستان بافق، خاطرنشان کرد: ساخت اداره جدید حفاظت از محیط زیست و ارتقا منطقه آریز در دستور کار قرار گرفته است .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار