رئیس مجمع شورای دانش‌آموزی استان یزد با کسب 75 درصد آراء در مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی و هنری این مجلس انتخاب شد.
کد خبر: ۶۷۱۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳ 23 October 2018

علی فرهمند دانش‌آموز نخبه ابرکوهی در نهمین مجلس دانش‌آموزی به‌عنوان نائب رئیس کمیسیون فرهنگی و هنری این مجلس برگزیده شد.

فرهمند دانش‌آموز پایه یازدهم دبیرستان نمونه دولتی امام علی (ع) در رشته ریاضی و فیزیک است که سوابق علمی و فرهنگی بسیاری را در کارنامه تحصیلی خود ثبت کرده است.

وی که ریاست مجمع شورای دانش‌آموزی استان یزد و نائب رئیسی مجمع پیشتازان شهرستان ابرکوه را نیز عهده‌دار است در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: مجلس دانش‌آموزی متشکل از ۱۵۰ نماینده از مدارس سراسر کشور است که انتخابات آن هر دو سال یک‌بار در سطح استان‌ها برگزار می‌شود.

این دانش‌آموز ابرکوهی تصریح کرد: با توجه به اینکه هر دانش‌آموز تنها به مدت دو سال می‌تواند در سمت نمایندگی بماند، به لطف خداوند فعالیت من در این حوزه رسماً از مهرماه 97 آغاز و تا 29 اسفند 98 ادامه خواهد داشت.

فرهمند ضمن برشمردن کمیسیون‌های پنج‌گانه مجلس دانش‌آموزی تحت عناوین علمی و آموزشی، اجتماعی و تربیتی، فرهنگی و هنری، ورزش و سلامت و ارتباطات و فناوری، خاطرنشان کرد: سمت‌های کمیسیون‌های نامبرده پس از ایراد نطق، ارائه اهداف و برنامه‌های نامزدها، با رأی نمایندگان منصوب می‌شوند.

وی که با کسب 75 درصد آراء به‌عنوان نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی و هنری انتخاب شده است، عنوان کرد: کمیسیون نامبرده به بررسی کلیه مسائل فرهنگی و هنری مربوط به دانش‌آموزان در سطح کشور به صورت تخصصی می‌پردازد که در حال حاضر مهم‌ترین مأموریت آن، بررسی سند تحول بنیادین است.

رئیس مجمع شورای دانش‌آموزی استان یزد، ادامه داد: کمیسیون‌های پنج‌گانه بخش‌های تخصصی مجلس دانش‌آموزی بوده و این فرصت را فراهم کرده‌اند تا نمایندگان بتوانند به صورت تخصصی مشکلات را بررسی، طرح‌های مکمل را ارائه کرده و به یک راهکار علمی، عملی و کارشناسی شده برای بهبود وضعیت دست یابند.

در ابرکوه بستر کشف استعداد دانش‌آموزان فراهم نیست

فرهمند لازمه تحقق اهداف کمیسیون فرهنگی و هنری مجلس دانش‌آموزی را حمایت و اعتماد مسئولین، مشارکت دانش‌آموزان و تأمین منابع مالی دانست.

نائب رئیس مجمع پیشتازان شهرستان ابرکوه، تأکید کرد: دانش‌آموزان ابرکوه پتانسیل‌های فوق‌العاده زیادی دارند که متأسفانه بستر استعدادیابی و کشف این دانش‌آموزان مستعد تا کنون در شهرستان فراهم نشده است که نمونه بارز آن ضعف هنرستان‌ها در جذب، امکانات و تجهیزات برای علاقه‌مندان به رشته‌های هنری است.

گفتنی است علی فرهمند دو مرتبه کسب مقام تورنی تیم ریاضی در سطح استان، کسب رتبه‌های برتر استان در آزمون‌های مختلف سنجشی، عضویت در جمع منتخبین پیشتاز استان را در کارنامه خود دارد.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار