معاون فرهنگی دادگستری یزد:
معاون فرهنگی دادگستری استان یزد با بیان این‌که شبکه های غربی با زیارت عاشقان حسینی مخالف هستند، گفت: اربعین نقطه مقابل توسعه فرهنگ غربی است.
کد خبر: ۶۷۱۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶ 23 October 2018

«محمدرضا عرشیان» در جمع اعضای شورای بسیج دادگستری استان اظهار کرد: عبادات بعضی فردی است و گاهی جمعی است، امت سازی نیاز به عبادت جمعی دارد و زیارت اربعین یک عبادت جمعی است که امتی را با محوریت امام (ع) ایجاد می‌کند و میلیون‌ها نفر را از اقصی نقاط جهان گرد هم می‌آورد .

وی افزود: شاید برای مردمی که با عشق سیدالشهدا(ع) قدم به راه زیارت اربعین و پیاده‌روی در این مسیر می‌گذارند نگاه سیاسی معنا نداشته باشد، اما بدون تردید انعکاس این حرکت عظیم برای برخی بسیار گران تمام می‌شود که تمام تلاش خود را برای ایجاد اختلاف بین دو ملت ایران و عراق به کار می‌گمارند .

معاون فرهنگی دادگستری یزد گفت: اربعین نقطه مقابل و ضد بسط و توسعه غربی است ‌لذا غرب و تمام شبکه غرب گرایان در دنیای اسلام با این زیارت مخالف هستند، جبهه نفاق در دنیای اسلام نیز با رقیب پنداری این آیین، برای مختل کردن این جریان برنامه‌ریزی می‌کند و برای اختلال، ایجاد اختلاف قومی و مذهبی و غیره را در دستور کار دارد .

عرشیان‌ تصریح کرد: ما هم باید در مقابل جبهه کفر و نفاق تلاش کنیم اربعین را محور همگرایی کل موحدین جهان قرار دهیم و با بهره‌گیری از ظرفیت این ضیافت الهی، همه موحدین جهان و همه مذاهب اسلامی و همه ادیان را به اربعین دعوت کنیم .

این مقام مسئول به آثار و برکات فراوان معنوی، تربیتی و اخلاقی در پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و گفت: مسئله تواضع و زدودن دلبستگی به دنیا و محبت به یکدیگر، احترام گذاشتن به هم نوع، همدلی با هم و کمک کردن به یکدیگر از آثار اخلاقی پیاده روی اربعین است، به گونه‌ای که در هیچ جای دنیا چنین همدلی و انسجامی مشاهده نمی‌شود .

وی در پایان اخلاص، ایثار، تسلیم بودن در برابر خدای متعال را از دیگر آثار پیاده‌روی اربعین برشمرد و خاطرنشان کرد: صفا، صمیمیت و محبت به یکدیگر از آثاری است که به صورت ویژه در پیاده‌روی اربعین مشاهده می‌شود و همه اینها همه از برکت این همایش باشکوه و آثار اخلاقی آن است .

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار