نمایشگاه «از الفبا تا هنر» که ۳۰ مهرماه افتتاح و تا ۱۰ آبان‌ماه در محل گالری آرمان واقع در میدان فردوسی، خیابان طالقانی، جنب بانک قوامین برپا می‌شود، آثاری از «استاد غلامرضا راهپیما» هنرمند فرهیخته استان اصفهان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. 
کد خبر: ۶۷۱۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰ 23 October 2018
به مناسبت هفته خوشنویسی و به همت موسسه هنری آرمان هنر هگمتان نمایشگاه خوشنویسی «استاد غلامرضا راهپیما» با عنوان «از الفبا تا هنر» در همدان دایر می‌شود.

به گزارش فارس؛ به مناسبت هفته خوشنویسی و به همت موسسه هنری آرمان هنر هکمتان نمایشگاه خوشنویسی «استاد غلامرضا راهپیما» با عنوان «از الفبا تا هنر» در همدان دایر می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه در ایام فوق همه روزه از ساعت ۱۶ الی ۱۹ به گالری آرمان مراجعه کنند.

غلامرضا راه‌پیما در سال ۱۳۳۹ در اصفهان و در خانواده‌ای هنرمند به دنیا آمد و با تشویق مادر که خود در رشته نقاشی فرش فعالیت داشت به هنر روی آورد و پس از آن نزد اساتیدی، چون استاد محمدرضا سیلانی و استاد حبیب‌الله فضائلی به شاگردی مشغول شد و در حال حاضر با ۳۰ سال سابقه کار در زمینه نقاشی، خط، خوشنویسی و طراحی فعالیت دارد.

این هنرمند که دوره خط ثلث به شیوه عثمانی را در استانبول ترکیه نزد استاد توران سوگیلی و نسخ عرب را در عربستان آموخته، مقالات متعددی در روزنامه‌های داخلی و خارجی درباره این هنرمند به چاپ رسیده و آثار وی در بیش از ۳۰ نمایشگاه داخلی و بیش از ۱۵ نمایشگاه خارجی در کشور‌های سوریه، امارات متحده، رومانی، عربستان، ترکیه، انگلستان و ... شرکت داشته است.

همچنین چندین اثر از آثار این هنرمند در موزه دانشگاه دورهام انگلستان و موزه صنعا در یمن و موزه اندونزی و دانشگاه جاکارتا و دو اثر برگزیده برای انجمن حمایت از حقوق بشر در کانادا نگهداری می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار