معاون بازرگانی سازمان صمت یزد:
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای تأمین لاستیک مورد نیاز رانندگان این استان، گفت: به طور متوسط ماهیانه 2500 حلقه لاستیک در یزد توزیع می‌شود.
کد خبر: ۶۷۰۹۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹ 22 October 2018

علی افشارپور با اشاره به وضعیت کالاهای اساسی در بازار و اقدامات سازمان صمت استان یزد برای مدیریت بازار، گفت: دولت پیگیری‌های اساسی در رابطه با کالاهای اساسی در دستور کار خود دارد؛ چنانچه دولت درصدد است تا ۲۵ کالای اساسی و ضروری را با ارز دولتی وارد کشور کند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه ذخایر و موجودی در حد کافی در کل کشور وجود دارد، اظهار داشت: در استان یزد نیز در حال حاضر ۱۰۰ تن گوشت منجمد وارداتی و ۸۰۰ تن مرغ در سردخانه شرکت پشتیبانی موجود است؛ همچنین چهار هزار تن برنج و ۱۲ هزار تن شکر در انبار غله استان ذخیره‌شده و درواقع حداقل به‌اندازه شش ماه میزان نیاز استان آرد ذخیره در سیلو وجود دارد.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با تأکید بر اینکه این سازمان برای بازگرداندن ثبات به بازار اهتمام ویژه‌ای را در دستور کار خود دارد، خاطرنشان کرد: در این راستا در کارگروه تنظیم استان به ریاست استاندار مسائلی مطرح می‌شود و تصمیم‌گیری‌های لازم صورت می‌گیرد؛ چنانچه خوشبختانه اقدامات نظارتی و تأمینی لازم در راستای مشکلات و کمبودها انجام‌شده است.

افشارپور با بیان اینکه سازمان صمت استان یزد در راستای بازگرداندن ثبات به بازار به‌صورت جدی در حال پیگیری است، عنوان کرد: خوشبختانه شرایط بازار استان ساماندهی شده و نسبت به گذشته در وضعیت بهتری قرار گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای تأمین لاستیک موردنیاز رانندگان استان یزد، تصریح کرد: لاستیک تنها کالایی است که در حال حاضر در سطح کشور در سیستم وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌صورت کامل حواله‌ای در حال توزیع است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر حداقل ماهیانه دو هزار حلقه لاستیک در استان توزیع می‌شود؛ چنانچه چهار ماه است که در حال توزیع لاستیک در استان هستیم و شش هزار و ۵۰۰ حلقه لاستیک در سه‌ماهه گذشته در استان توزیع‌شده است.

وی بیان داشت: با توجه به وضعیت حاکم بر کشور تا حدودی در رابطه با تأمین لاستیک به‌خصوص سنگین در سطح کشور، مشکلاتی ایجاد شده است که با توجه به پیگیری‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و دولت این مشکلات در حال رفع شدن است.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با بیان اینکه در حال حاضر شرایط بازار لاستیک نسبت به گذشته ساماندهی شده و در وضعیت بهتری قرار گرفته است، ابراز داشت: در این راستا مکاتبات متعددی حتی با امضای استاندار انجام‌شده و جلسات متعدد و پیگیری‌های متعددی در این راستا برگزار شده که این اقدامات بی‌تأثیر نیست؛ کما اینکه استان یکسری واردات مستقیم دارد که با ورود این کالاها قطعاً خیلی از مشکلاتمان در وزه لاستیک تا ظرف دو تا سه ماه آینده حل می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار