رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در مورد احتمال تحریم اینترنتی ایران از سوی آمریکا گفت:‌ این موضوع در اصل یک برآورد احتمالی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۶۷۰۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲ 21 October 2018

به گزارش تابناک یزد، به نقل از تسنیم، سردار پاسدار غلامرضا جلالی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ تمهیدات لازم برای مقابله با تحریم اینترنتی توسط سازمان پدافند غیرعامل،‌ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌ مرکز ملی فضای مجازی و مشارکت اپراتورهای فعال در حال شکل‌گیری است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در مورد احتمال تحریم اینترنتی ایران از سوی آمریکا ابراز داشت:‌ این موضوع در اصل یک برآورد احتمالی محسوب می‌شود زیرا تا این لحظه برنامه‌ای خاص و یا موضع‌گیری جدی در این زمینه از سوی آمریکایی‌ها اتخاذ و اعلام نشده است.

سردار جلالی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های اینترنت در دست آمریکایی‌هاست عنوان کرد:‌ آمریکایی‌ها ابزار و امکان قطع اینترنت ایران را در اختیار دارند اما با توجه به اینکه تهدیدات آنان علیه کشورمان از طریق زیرساخت‌های ارتباطی شکل می‌گیرد احتمال اتخاذ این استراتژی کم است.

وی درگیر کردن مردم و قرار دادن آنان در برابر نظام را از اهداف مهم آمریکا دانست و بیان داشت:‌ آمریکایی‌ها برای تهییج افکار عمومی مردم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های اقتصادی،‌ سیاسی،‌ فرهنگی و نظایر این به ابزار اینترنت نیاز جدی و اساسی دارند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اعلام اینکه آمریکایی‌ها با قطع اینترنت در حقیقت دست خود را از تحولات داخل ایران قطع می‌کنند افزود:‌ با وجود همه این احتمالات و فرضیه‌ها سازمان پدافند غیرعامل کشور برای مقابله با استراتژی جدید دشمن در این زمینه تمهیداتی را در دستور کار دارد.

سردار جلالی به تشکیل شبکه ملی اطلاعات به دستور مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت:‌ سازمان پدافند غیرعامل کشور قصد دارد با مشارکت وزارت ارتباطات و فناوری‌ اطلاعات،‌ شبکه ملی فضای مجازی و اپراتورهای فعال کشور در راستای مقاوم‌سازی شبکه اطلاعات گام بردارد.

وی با تاکید بر اینکه استراتژی‌ لازم در صورت قطع اینترنت کشورمان از سوی آمریکایی‌ها در حال شکل‌گیری است تصریح کرد: هم‌اکنون برنامه‌ها به‌گونه‌ای در حال تدوین و اجرا هستند که در صورت اعمال هر گونه تحریم اینترنتی،‌ قطع کامل خدمات ضروری در این حوزه اتفاق نیفتد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تهدیدات را به دو دسته طبیعی و غیرطبیعی تقسیم‌بندی کرد و ابراز داشت:‌ در تهدیدات طبیعی با وقوع انواع بلایای طبیعی درگیر می‌شویم اما در تهدیدات غیرطبیعی با توجه به پیشرفت‌های روز علمی با مفهوم پیچیده‌تری مواجهیم.

سردار جلالی با بیان اینکه اساساً واژه تهدید در ذات فناوری ذوب شده است خاطرنشان کرد:‌ با توجه به اینکه فرصت‌ها و تهدیدها به طور یکسان در ماهیت فناوری وجود دارند بنابراین سازمان پدافند غیرعامل باید در مقابل ورود تکنولوژی‌های جدید رویکردهای نو و مناسبی را اتخاذ کند.

وی رویکردهای پدافند غیرعامل نسبت به تهدیدها و فرصت‌های موجود در فناوری را برشمرد و افزود:‌ شناخت پدیده‌،‌ شناسایی تهدید و اتخاذ استراتژی مناسب برای کاهش اثرات مخرب و منفی از جمله مسائلی است که مجموعه پدافند غیرعامل باید به آن نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور شبکه‌های اجتماعی و ارتباط تنگاتنگ آن با زندگی مردم را متذکر شد و گفت:‌ گسترش این نوع از تکنولوژی‌ها در حوزه فضای مجازی که روز به روز نیز در حال دگرگونی است سبب شده کسب و کار و درآمدزایی بسیاری از مردم به آن وابسته شود.

سردار جلالی شبکه‌های مجازی و اجتماعی را یک تهدید و یک فرصت بالقوه دانست و عنوان کرد:‌ برای کاستن از میزان وابستگی‌های خارجی و کاهش تهدیدات دشمن باید در مسیر بومی‌سازی شبکه‌های اجتماعی مطابق با مقررات و ضوابط جمهوری اسلامی اقدامات جدی‌تری انجام شود.

وی تمامی قابلیت‌های موجود در حوزه سایبری را فرصت‌ دانست و تصریح کرد:‌ در کنار این فرصت‌ها اگر ابزارهای لازم حوزه سایبری به طور کلی در دست شرکت‌های خارجی قرار داشته باشد بدون شک آنان با تغییر سیاست‌ها و رویکردها تسلط خود را بر روی مردم و دیگر حوزه‌ها تثبیت می‌کنند.‌

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار