استاندار یزد:
یزد - ایرنا - استاندار یزد با اشاره به طرح ایران مهارت در مدارس دوره متوسطه اول در پایه‌های هفتم تا نهم استان گفت: این امر کار ، طرح بسیار خوبی در جهت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان است.
کد خبر: ۶۷۰۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸ 21 October 2018

محمود زمانی قمی در شورای آموزش و پرورش استان افزود: کم توجهی به آموزش‌های مهارتی یکی از مشکلات دانش‌آموختگان برای حضور در بازار کار است و بسیار از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فاقد مهارت لازم هستند.
وی اظهار داشت: بنابراین اجرای طرح ایران مهارت ضعف‌های آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی کشور درزمینهٔ مهارت‌آموزی وجود دارد را رفع خواهد کرد.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان تصریح کرد: باید همکاری‌های لازم برای اجرا و تقویت طرح یادشده فراهم شود تا تداوم پیدا کند.
زمانی قمی ادامه داد: تمام جهت‌گیری‌های و تصمیم‌گیری‌های ما در حوزه اقتصاد و بخش‌های مختلف که ضعف هم محسوب می‌شود این است افرادی که وضع بهتری دارند نفع بهتری از این تصمیمات می‌برند و گروهی هم که توان ندارند عقب می‌مانند.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که این ویژگی را داشته باشد از حقوق انسانی افراد فاصله گرفته است که باید به این نکته هم توجه کرد .
وی ادامه داد: سیاست‌های ما زمانی محقق می‌شود که تمام جامعه به‌ویژه قشر ضعیف در تصمیمات دیده شود و آن‌ها را یاری کنیم.

** خداحافظی استاندار یزد از اعضای شورای آموزش و پرورش
استاندار یزد ضمن خداحافظی با اعضای شورای آموزش و پرورش استان گفت: به‌احتمال‌قوی آخرین شورای آموزش و پرورش ابن استان است که در آن شرکت می‌کند ، بالاخره هر دوستی که استاندار شود حتماً به‌صورت جلسه و مصوبات این شورا عنایت خواهد داشت.
زمانی افزود: اگر من به‌عنوان مهمان به شورای آموزش و پرورش استان یزد دعوت شدم که باافتخار در جمع یزدی‌های عزیز ، که بسیار به آن‌ها علاقه‌مند هستم شرکت می‌کنم.
استاندار یزد جزو فهرست استانداران مشمول طرح منع به‌کارگیری بازنشستگان است.

** اجرای طرح ایران مهارت در 130 باب مدرسه
همچنین مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: طرح ایران مهارت در 130 باب مدرسه استان در حال اجراست و 134 هزار دانش‌آموزان را تحت پوشش دارد.
عباسعلی دانا فر بابیان اینکه طرح ایران مهارت در اجرای دستور رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهوری در مدارس دوره اول متوسطه اجرا می‌شود افزود: در قالب این طرح تلاش می‌شود به دانش‌آموزان آموخت که برای ورود به بازار کار باید مهارت داشته باشند و تنها با داشتن مهارت است که می‌توان از مشکل بیکاری در امان ماند.
وی خاطرنشان کرد: طرح یادشده در 10 مدرسه دولتی استان و 100 مدارس غیردولتی استان اجرا می‌شود و برای شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان در سند تحول آموزش و پرورش توجه به آموزش‌های عملی و مهارتی موردتوجه قرارگرفته است.

**مهارت 60 ساعت آموزش‌های مهارتی در طرح ایران مهارت
معاون آموزش متوسطه سازمان آموزش و پرورش استان یزد هم گفت: دانش‌آموزان در قالب طرح ایران مهارت 60 ساعت آموزش‌های مهارتی را فرامی‌گیرند.
منصور ارجمندی افزود: توسعه و تقویت فرهنگ مهارت‌آموزی، ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعدادهای مهارتی دانش‌آموزان، ایجاد زمینه کسب شایستگی‌های پایه فنی موردنیاز نیروی کار حرف و مشاغل گوناگون، کمک به خلاقیت نوآوری و کارآفرینی و ایجاد ارتباط بین آموزش رسمی و غیررسمی در دوره اول متوسطه از اهداف طرح یادشده است.
وی اظهار داشت: اجرای این طرح برای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان نیز کمک می‌کند و آنان می‌توانند با فضای کار و محیط کارگاهی آشنا شوند.

**باسوادی در استان یزد از میانگین کشوری بالاتر است
همچنین معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش یزد با اشاره به موفقیت‌های استان درزمینهٔ باسوادی گفت: میزان باسوادی در گروه سنی 6 سال به بالای استان ، 90.9 درصد است که میانگین کشوری 87.7 درصد است.
مرات امین الرعایا افزود: میزان باسوادی در گروه سنی 10 الی 49 ساله استان 96.6 درصد است که میانگین کشوری 94.8 درصد است .
وی با اشاره به طرح باسواد کردن اولیا بی‌سواد دانش‌آموزان در استان گفت: 99 درصد اولیا دانش‌آموزان در راستای این طرح باسواد شدند.
امین الرعایا بابیان اینکه طرح مورداشاره از ابتکارات استان بود که در کشور هم اجرا شد افزود: یزد در این زمینه رتبه نخست را به دست آورد.
در سال تحصیلی جاری 250 هزار دانش‌آموز در یک هزار و 900 باب واحد آموزشی استان مشغول به تحصیل هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار