عضو شورای اسلامی شهر یزد:
عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به کارنامه قابل دفاع شهردار سابق یزد، گفت: انتخاب شهردار آینده یزد باید به‌دوراز مسائل سیاسی باشد.
کد خبر: ۶۷۰۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱ 21 October 2018

مهدی کاشفی‌زاده در خصوص انتخاب شهردار یزد، گفت: قرار بود مهندس سیدحسینی انتخاب شود که برخی از دوستان با انتخاب ایشان مخالفت کردند و از طرفی چون به مهندس سیدحسینی پست بالاتری ازجمله معاونت مسکن و شهرسازی در کشور داده شد، وی انتخاب نشد.

وی دست‌پاکی را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شهردار آینده بیان کرد و افزود: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم به لحاظ لطمه‌ای که از برخی از مسئولین ناپاک ما می‌خورند به‌مراتب از مسائل و مشکلاتی که آمریکائی‌ها و صهیونیست‌ها انجام می‌دهند، ضربه آن بیشتر است.

عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه این ناپاکی، باعث عدم اعتماد مردم می‌شود، تصریح کرد: باید شهردار آینده وقت گذار باشد، همچون آقای جمالی‌نژاد از ساعت پنج و نیم صبح تا ساعت دونیمه شب و حتی روزهای تعطیل برای همکاران مرتب جلسه می‌گذاشت.

کاشفی‌زاده بابیان اینکه شهرداری گاهی اوقات که دچار ناهمگونی بود، آقای جمالی‌نژاد هماهنگ کرده بود، اظهار داشت: همکاران و دوستانی که می‌دیدند که در قسمت‌های مختلف شهرداری گاهی اوقات ناهماهنگ بود، به خاطر تلاش شهردار سابق، آن‌ها نیز تلاش می‌کردند.

این مقام مسئول ادامه داد: تلاش و وقت که شهردار سابق می‌گذاشت درواقع عاملی می‌شد که مسئولین سازمان کار کنند و آقای جمالی‌نژاد گفته بود: چنانچه فردی پا به‌پای بنده بیاید، سر جای خود ابقا و چنانچه فردی نتواند، خودش باید کم‌کم کناره‌گیری کند.

وی از دیگر خصوصیات شهردار آینده را آگاه بودن به نیازهای شهری دانست و ابراز داشت: شهردار آینده باید بداند که امروز باید کار فرهنگی، عمرانی و یا اجتماعی شود و یا این کارها در چه منطقه ای صورت گیرد و این کار باید انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه شهرداری یک ارگان بزرگ و درآمدزاست و ما در دنیا امروز مدیریت جامعه امور شهری را بر عهده‌داریم، اذعان داشت: حتی در کشورهای خارجی شهردار بالاترین مقام است که توسط رأی مستقیم مردم انتخاب و در ایران توسط شورای اسلامی شهر انتخاب می‌شود، منتهی مقام شهردار از استاندار بالاتر است.

کاشفی‌زاده بابیان اینکه شهردار آینده باید با ارگان‌ها هماهنگ باشد، عنوان کرد: چنانچه شهردار بتواند با شورای شهر هماهنگ باشد و ایده‌های جدید و نو دهد، می‌توانیم موفق‌تر و بهتر عمل کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در بحث حمل‌ونقل و ترافیک به‌طورجدی مشکل‌داریم و در بحث فرهنگی بیشتر باید کار شود، یادآور شد: بسیاری از مکان‌ها نیاز به کار عمرانی دارد با توجه به اینکه شهر یزد هنوز ثبت جهانی نشده بود و امروز ثبت جهانی شده، هرلحظه سازمان یونسکو اعلام می‌کند: چنانچه به خواست آن‌ها رفتار نکنیم و در شأن آن‌ها نباشیم، ممکن است امتیازی به شهر ما داده‌اند را از ما پس بگیرند.

وی بابیان اینکه انتخاب شهردار آینده باید به‌دوراز مسائل سیاسی باشد، تأکید کرد: شهردار سابق جزء هیچ باندی نبود و هیچ‌کس نمی‌توانست بگوید که آقای جمالی‌نژاد اصولگرا و یا اصلاح‌طلب است؛ اما چنانچه از بنده می‌پرسیدند، می‌گفتم: آقای جمالی‌نژاد مسلمان و شیعه واقعی است و دلش برای مردم شهرش می‌سوزد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد بابیان اینکه انتخاب که در حال حاضر شورای اسلامی شهر برای شهردار آینده دارند، به‌مراتب سخت‌تر خواهد بود، خاطرنشان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر باید به‌دوراز مسائل و گرایش‌های سیاسی، شهردار را انتخاب کنند، چنانچه دیده‌شده که این گرایش‌های سیاسی لطمه به مملکت و کشور ما زده است.

کاشفی‌زاده در پایان تصریح کرد: قطعاً شهردار آینده تا ۱۰ روز دیگر انتخاب می‌شود و ان‌شاءالله بتواند سکان اجرایی شهرداری را در دست بگیرد و شهر خوب و مناسبی برای مردم داشته باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار