رئیس کمیسیون شهر هوشمند یزد:
رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای شهر یزد گفت: التهابات بازار، متقاضیان انجام پروژه‌های عمرانی را کاهش داده است.
کد خبر: ۶۷۰۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸ 21 October 2018

حمیدرضا قمی  در یک‌صد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد، با اشاره به اینکه یک سایت معرفی یزد در دستور کار شورا و کمیسیون شهر هوشمند قرار دارد، گفت: وظیفه سایت معرفی جاذبه‌های گردشگری و تسهیل در گردشگری یزد برای توریست‌ها و ممالک مختلف است.

وی افزود: از چند نمونه کارهایی که انجام‌شده بود، استفاده کردیم و گزارشی داده و در شورای اسلامی شهر مطرح شد و درنهایت کمیته‌ای با محوریت مرکز خلاقیت، نوآوری و فن‌آوری شهر، سازمان فاوا و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تشکیل شد.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند ادامه داد: این شرح، درخواستی از نیازها استخراج و فراخوانی برای وضعیت موجود باشد و این امکانات تجمیع و طرح جدیدی برای سایت جدیدی باشد.

قمی از طرح مکانیزه کردن پروانه‌های ساختمانی توسط معاونت معماری و شهرسازی خبر داد و تصریح کرد: مراحل انجام این طرح تشریح و قرار شد چارت فرآیند مکانیزه کردن پروانه ساختمانی در صحن شورای اسلامی شهر ارائه شود.

این مقام مسئول از گلایه انجمن صنفی دفاتر پیشخوان دولت صحبت و اظهار داشت: این انجمن در کمیسیون حاضر شدند و به جهت اینکه به‌ظاهر از محور اخذ عوارض خودرو حذف شدند و رقیبی در دفترخانه‌ها باقیمت پایین‌تر و با امکانات بهتری که شهرداری با آن‌ها طی کرده وضع‌شده است.

وی اذعان داشت: با توجه به اینکه این انجمن خدمات دیگری نیز به شهرداری ارائه می‌دهند، گلایه آن‌ها باید قابل‌تأمل و با بررسی صورت گیرد و قرار شد با محوریت اداره درآمد شهرداری، نمایندگان انجمن صنفی، رئیس کمیسیون شهر هوشمند و رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه جلسه‌ای برگزار و مشکلات آن‌ها به‌طور خاص موردبررسی قرار گیرد.

در ادامه محسن عباسی‌هرفته ابراز داشت: نشستی با ناظرین کمیسیون عمران، مدیران عمرانی مناطق و معاونت عمرانی شهرداری راجع به کیفیت اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر صحبت شد.

وی با اشاره به اینکه در این نشست به رها شدن مصالح و نخاله‌های کارگاه‌های ساختمانی تذکر داده و در این مورد صحبت شد، ابراز داشت: وقفه‌های طولانی در فرآیند اجرای پروژه‌های عمرانی، پایین بودن قیمت پایه پروژه‌های عمرانی منجر به بی‌کیفیت شدن آن‌ها می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران نبود پیمانکاران صاحب صلاحیت را یکی دیگر از دغدغه‌های دانست و اظهار داشت: با توجه به تلاطم قیمت‌هایی که در بازار وجود دارد، متقاضی برای انجام پروژه‌های عمرانی کم است.

عباسی‌هرفته با اشاره به اینکه بازدیدی از پارکینگ فرخی انجام شد، عنوان کرد: پارکینگ فرخی با ظرفیت هزار اتومبیل که قرار بوده در دو فاز عملیاتی شود؛ اما متأسفانه فاز اول آن‌که قرار بود تا اول مهرماه افتتاح شود، این اتفاق انجام نشد.

این مقام مسئول بابیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر از این جریان بسیار گله‌مند هستند، خاطرنشان کرد: چرا شهرداری به قول خودش برای افتتاح پارکینگ فرخی تا ابتدای مهرماه عمل‌نکرده است و امروز نیز در هیئت‌رئیسه توضیحات لازم صورت گرفت تا ابلاغ شود.

وی در پایان ادامه داد: قرار شد تا پایان آبان ماه پارکینگ خیابان فرخی تا ظرفیت ۳۰۰ اتومبیل آماده و در اختیار شهروندان قرار گیرد که به‌تبع آن پروسیل کارکرد خیابان فرخی تغییر و مسیر دوچرخه‌سواری اضافه و کیفیت بهتری را در خیابان فرخی شاهد خواهیم بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار