رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: افزایش نرخ ارز با همه معایبی که دارد می‌تواند به جهش در عرصه صادرات نیز کمک کند.
کد خبر: ۶۷۰۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶ 21 October 2018

به گزارش تابناک یزد، غلامعلی سفید شامگاه شنبه در یک‌صد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد، ضمن گرامیداشت و تبریک به مناسبت روز صادرات به صادرکنندگان عزیز، گفت: هر اتفاقی که در جامعه می‌افتد، همراه آن پتانسیل‌هایی ایجاد و نکات ضعف و قوتی در آن پیدا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در زمان افزایش نرخ ارز علی‌رغم اینکه نگرانی‌هایی برای مردم ایجاد و به گرانی دامن می‌زند، افزود: این افزایش می‌تواند در دو جهت زمینه رشد باشد و از آن استفاده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: توسعه صادرات با توجه به ارزش پول داخلی در مقابل ارزش ارز و پول خارجی، امکان افزایش صادرات تحقق پیدا می‌کند و جهش‌های صادراتی عمدتاً در زمان‌هایی اتفاق می‌افتد که پول داخلی کاهش قیمت پیدا می‌کند.

سفید بابیان اینکه ما می‌توانیم با توجه به نقطه قوت یک جهشی در امر صادرات داشته باشیم، اظهار داشت: در کشورهایی که ارزش پول داخلی کم می‌شود، زمانی است که اوج درخواست گردشگران زیاد و در آن زمان گردشگری به نقطه طلایی می‌رسد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه متأسفانه ما در این دو زمینه نتوانستیم استفاده مناسبی ببریم، ابراز داشت: امیدواریم با توجه به شرایط سختی که به وجود آمده، امکان استفاده را داشته باشیم و هم زمینه صادرات افزایش پیدا کند و نیز تقاضای سفر به کشور می‌تواند چند برابر شود.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم صادرکنندگان ما بتوانند از این فرصت استفاده کنند و زمینه خوبی برای ایجاد اشتغال، تولید و ثروت در این مسیر فراهم باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار