شهردار بافق از افتتاح نخستین پیست دوچرخه‌سواری کوهستان استان یزد در اين شهر و همچنين آغاز دو طرح دیگر از سوي شهرداري خبر داد.
کد خبر: ۶۷۰۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵ 21 October 2018

«سید علی نوروز زاده» از افتتاح نخستین پیست دوچرخه سواری کوهستان استان یزد همزمان با هفته تربیت بدنی در بافق خبرداد و افزود: عملیات اجرايي اين طرح شامل طراحی و زیرسازی، روسازی مسیر، تامین سنگ جدول و روشنایی، نصب علائم ایمنی، ایستگاه‌های دوچرخه و استراحت، آبخوری و فضای سبز بود و خوشبختانه تا پایان هفته جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد .
وی با بیان این که طرح مذکور با مساحت شش هزار مترمربع با بیش از پنج میلیارد ریال ایجاد و تکمیل شده است، تصریح کرد: دوچرخه‌سواری در میان فضاهای بکر با چشم‌اندازهای بسیار زیبا و سر سبز تفرجگاه آبشار بافق از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این پیست محسوب می‌شود .

شهردار همچنین از رویکرد جدید شهرداری در طراحی و احداث مسیرهای مناسب برای استفاده از دوچرخه در حمل و نقل عمومی به منظور پاکیزگی هوا و ورزش در فضایی مفرح خبر داد و افزود: مسیر «پارک گام» بافق در راستای خدمات ورزش عمومی به همه مردم، برای اوقات فراغت خانواده‌ها و غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، به طول پنج کیلومتر در محل پارک آبشار ایجاد و آماده بهره‌برداری است .

وی طرح ملی موسوم به «پارک گام» را رویدادی ورزشی رایگان و خانواده محور عنوان کرد و گفت: این رویداد در فضای باز و در دامان طبیعت بدون محدودیت سنی، جنسیتی و توانایی جسمانی، با سهولت مورد دسترسی عموم قرار دارد .

نوروززاده با اشاره به اجرای طرح ملی پارک گام به عنوان خدمت دیگر شهرداری بافق، تصریح کرد: این طرح با هدف ارتقای سطح تندرستی و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در مردم ساخته شده است .

شهردار بافق در ادامه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح بلوار باقرآباد به مساحت 9500 متر مربع، اظهار کرد: پس از تملک برخی از املاک واقع در مسیر این بلوار، عملیات خاکبرداری مسیر بلوار باقرآباد جهت اجرای بلوار شروع شد .

وي عملیات اجرایی این طرح را شامل خرید، تملک و آزاد سازی املاک واقع در مسیر، خاکبرداری، زیرسازی، آسفالت، نصب سنگ جدول، ایجاد فضای سبز و تامین روشنایی عنوان کرد .

نوروزاده با اشاره به مسیر ویژه این طرح بیان کرد: از جمله نکات طراحی شده در این بلوار توجه به مسیر آب رودخانه از طریق تعبیه کانال با عرض 4 متر جهت انتقال روان آب‌ها به خارج از شهر است .

شهردار بافق برآورد هزینه این طرح را 63 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این طرح که تا پایان سال آینده تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، یکی از مسیرهای مهم گردشکری شهرستان بافق محسوب شده و توزیع ترافیک مناسب خودروها را به دنبال خواهد داشت .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار